PETR, V. Automatické řízení vytápění víceúčelové haly [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2013.

Zezulka, František

Student dostal zadání bakalářské práce z praxe. Zadání bylo náročné, student se však práci věnoval s velkým úsilím a splnil zadání v plném rozsahu. Docházel na pravidelné konzultace a byl připraven. Práci dále konzultoval s konzultanty ve firmě. Po věcné stránce lze bakalářskou práci p. Petra Vojtěcha označit za velmi zdařilou a její řešení je pro studenta dobrým vstupem do spolupráce s praxí. Po formální stránce bylo pro studenta, který školní docházku neabsolvoval na české škole velmi obtížné napsat písemnou zprávu gramaticky a stylisticky naprosto správně, takže jsou v práci časté gramatické i stylistické chyby, které však obsah práce nesnižují.

85

Šír, Michal

Autor ve své práci vytvořil řídicí systém řízený PLC k vytápění dvou hal. Tato práce se zaobírá sestavením řídicího systému a komponent potřebných k řízení teploty v jednotlivých halách. Po formální stránce je práce velice pěkně napsaná a autor dobře zvolil rozdělení kapitol. Jednotlivé kapitoly na sebe navazují a autor neskáče z místa na místo. Drobné výhrady mám k zarovnání obrázků a jejich popisů k levému okraji a popisu tabulek, který se nachází pod tabulkou a ne nad ní. Malou výhradu mám k seznamu referencí, ve kterém se objevují hypertextové odkazy, které trošku kazí dojem. Práce je dělena do pěti úseků, ve kterých nás student seznamuje s požadavky na výhřev obou hal požadovaných zákazníkem. V práci je dále uveden teoretický rozbor situace a autor volí komponenty k řídicímu systému. V dalších částech práce jsme seznámeni se zapojením řídicího systému a vývojovým prostředím k jeho programovaní. Student dále pokračuje popisem programu, který vytvořil. Tato část je doplněna o ukázky zdrojového kódu s jejich popisem. Poslední částí této práce je popis a ukázky vytvořené vizualizace, přes kterou lze systém ovládat a zároveň zálohovat naměřená data. I přes výše zmíněné formální nedostatky, které nepovažuji za chybu je tato práce doporučena k obhajobě. Student zde projevil bakalářské schopnosti při oživení takového systému.

85

eVSKP id 66041