HNÍZDIL, M. Využití metod obrazové analýzy v přenosu tepla. [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2008.

Horský, Jaroslav

Martišek, Dalibor

Práce je rozdělena fakticky do šesti kapitol (nepočítám-li stručný závěr), přičemž pět kapitol je věnováno problematice analýzy obrazu a až do šesté kapitoly není jasné, jak bude tento aparát využit ve zpracovávaném tématu. Teprve při popisu programu v poslední kapitole postupně vychází najevo, že úkolem diplomata je kvantitativní analýza vodního aerosolu vycházejícího z vysokotlaké trysky, jakož i způsob, jakým je k tomuto účelu využita Fourierova transformace. Pro čtenáře, který soustavně nepracuje v problematice přenosu tepla, není zřejmé, k jakému účelu analyzovaný aerosol slouží a co má společného s názvem práce. Teprve ve stručném závěru je nejasně naznačeno, že se zřejmě jedná o chlazení, přičemž souvislost účinnosti chlazení s analyzovanou velikostí kapek není vysvětlena. Použití snímku měřítka k měření reálných vzdáleností na fotografiích (kpt. 6.8.) je diskutabilní, neboť středové promítání nezachovává délku úsečky. Zadání práce hodnotím jako obtížné, a to především pro svůj interdisciplinární charakter. Toto zadání diplomant splnil. Z předchozího je však zřejmé, že objasnění technických otázek práce si zasloužilo daleko větší pozornost. Velmi žádoucí by bylo schéma technického zařízení, alespoň mimimum technické teorie, event. popis dvou experimentů, stručně zmíněných v kpt. 6.1. Tyto otázky by si podle mého názoru zasloužily minimálně samostatnou kapitolu. V práci jsem nenalezl závažné věcné chyby. Práce je psána velmi dobrou angličtinou, jako formální nedostatek vidím používání českých identifikátorů některých proměnných (viz např. strana 45, 50), jejichž význam je anglickému čenáři dodatečně vysvětlován. Práci doporučuji k obhajobě.

eVSKP id 9732