Kvalita zpracování výsledků A
Interpretace výsledků, jejich diskuse A
Závěry práce a jejich formulace A
Využívání konzultací při řešení práce A
Celkový přístup k řešení úkolů A

Španová, Alena

Předložená diplomová práce Bc. Sabiny Hamalové s názvem "Fermentation of different cereals by the probiotic bacteria Lactobacillus plantarum 299V" je práce experimentální a zabývá se studiem probiotického bakteriálního kmene Lactobacillus plantarum 299v při fermentaci různých obilovin. Vzhledem k významu využívání probiotik v potravinářském průmyslu je práce velmi aktuální. Práce byla vypracována v zahraniční laboratoři a je předkládána v anglickém jazyce. Práce je členěna do 9 kapitol. V kapitole Introduction (Úvod) (1 strana) je zdůvodněna aktuálnost řešené problematiky. V kapitole Study Background (Teoretický souhrn) (10 stran) se autorka věnuje definici a popisu současného stavu znalostí o zdraví prospěšných baktérií a o jejich využití v potravinách. Zvláštní pozornost je věnována mechanismu probitického účinku kmene Lactobacillus plantarum 299v v probiotickém výrobku ProViva. V Experimentální části (Experimental part) je definován cíl práce (1 strana) a dále je na 13 stranách popsán použitý experimentální materiál a použité pracovní postupy a metody. Nejdůležitější částí práce jsou Results (Výsledky), které jsou popsány na 8 stranách. K této části patří rovněž 18 stran tabulek, které tvoří část B Přílohy (Appendixes). Pátou kapitolou je Discussion (Diskuse) (6 stran), v níž jsou diskutovány získané výsledky. Další kapitoly tvoří Summary (Souhrn) (1 strana) a Conclusion (Závěr) s Bibliography (Literatura) (5 stran) a Abbreviations (Seznam zkratek) (1 strana). Součástí A Přílohy jsou 3 tabulky upřesňující chemické složení cereálních substrátů. Součástí práce je rovněž Abstract (Abstrakt) v anglickém a českém jazyce. Práce je napsána velmi pečlivě a prakticky bez překlepů. Práce svědčí o dobré orientaci autorky v dané problematice. Experimentálně práce vyžadovala zvládnutí náročných mikrobiologických metod a dalších postupů. Práce přináší nové poznatky týkající se fermentace studovaného kmene Lactobacillus plantarum 299v s využitím ovesného, ječmenného a sojového substrátu a možností využití tohoto kmene při přípravě probiotických ovocných nápojů. Připomínku mám k členění práce, zejména k tomu, že nebyl do zvláštní kapitoly vyčleněn Cíl práce (Aim of the study) a Použitá literatura (Bibliography). Za správné považuji, že diplomová práce obsahuje Seznam zkratek, některé zkratky však v seznamu nejsou uvedeny. K práci mám následující dotazy. Byl používán žitný nebo ovesný substrát (viz kapitoly Abstrakt a Abstract, dle anglického slovníku je oak oves, rye žito). Dále mám dotaz k Tabulce 11. Co vyjadřuje koncentrace 10-4? Popisy k některým tabulkám jsou neúplné (např. Tab.11, Tab.13, Tab.23, Tab. 25, Tab.27, Tab.29). Kapitola Summary není dostatečně konkrétní - mohla by autorka do několika bodů shrnout konkrétní experimentální výsledky své práce? Závisí zdraví prospěšný účinek na množství a životnosti studovaného probiotického kmene v testovaných probiotických nápojích? Předloženou diplomovou práci Bc. Sabiny Hamalové s názvem "Fermentation of different cereals by the probiotic bacteria Lactobacillus plantarum 299v" doporučuji po zodpovězení dotazů k obhajobě. Navrhuji ji klasifikovat velmi dobře/B..

Splnění požadavků zadání A
Logické členění práce A
Kvalita zpracování výsledků B