ZEZULA, A. Městská knihovna, Lausanne [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2013.

Koleček, Ivan

Hodnocení: Celek budov kulturně-komunikativního programu se stává jediným objektem, komponován dvěma objemy a volnou plochou „nádvoří“. Zůstává zapsán do principu pásů a os, ale jasně orientuje oba objemy do vnitřního prostoru. Tato volba nedává odpovědi na všechny otázky jediného objektu – celku. Na jedné straně je začátkem veřejného prostoru pěší osy, ale její ukončení směrem k platformě Sebeillon není jasné, stejně jako charakter „vnitřního dvora“ (rozdílné fasády, vztahy s okolním městským prostředím…). Knihovna: Prostorová struktura a organizace jednotlivých prvků programu definuje jasné vztahy a bohatost charakterů vnitřního prostředí. Tyto hodnoty jsou jasně vyjádřeny v detailu architektonického prostoru a jeho vazby na konstrukční řešení na jedné straně, měřítku člověka a knihy na straně druhé. Otázky a náměty k obhajobě: 1. Charakter městských prostorů 2. Charakter vstupní haly (schody, výtahy, světlo, materiály) 3. Charakter vztahu člověk - kniha

Přístup studenta ke zpracování A 95 Důsledná práce během celého vývoje projektu je vyjádřena ve výsledné odevzdané podobě. Kritický přístup, hledání odpovědí na otázky v různých měřítkách, přístup k jednoduchosti jsou charakteristiky metodické práce studenta.
85

Křikavová, Iva

Silná urbanistická myšlenka, která je podpořená jasným konceptem plovoucích domů.

Urbanistické řešení A Silné a čisté urbanistické řešení, které pokračuje v odkazu současného blokového zastavění a zároveň se otvírá k sousední platformě Sébeillon. Knihovna je jedním domem ve struktuře. V uličním pásu s ní sousedí náměstí, u kterého z druhé strany „pluje“ dům volnočasového centra. To vše podporuje orientaci zastavění východ-západ a přidává do struktury nový typ veřejného prostoru.
Architektonické řešení A Racionalita, lineárnost, jednoduchost – to je základem pro celý koncept. Domy se nechávají unášet, jsou loděmi v přístavu, spolupracují spolu, ale zároveň jsou samostatné. To se projevuje také v rozdílných fasádách, v případě knihovny velice strohými. Velká bohatost a vzdušnost vnitřních prostorů díky atriím, v každém bodě domu si člověk uvědomuje svoji pozici.
Provozní řešení A Hlavní vstupy se nachází v napojení na pěší zónu/náměstí, ty jsou na fasádách jasně vyjádřeny. Veškeré zázemí knihovny se odehrává v severní části domu. Velké otevřené plochy čítáren jsou přístupné za pomoci schodišť a atrii vytvořených lávek. Je škoda, že se v domě volnočasových aktivit v jižní části jádro dotýká fasády. Zabraňuje tak většímu uvolnění dispozic – vytvořením konceptu domu s pevnými body a volným prostorem.
Technicko konstrukční řešení A Technické řešení odpovídá konceptu a podporuje ho. Precizní je vyjádření v detailu a schématech.
Formální úroveň B Grafická úroveň velmi dobrá. Slabinou je vyjádření vizualizacemi, kdy projekt působí jako místo duchů. Řezy by měly být zaměřeny na vyjádření spíše prostorů než dveří.
90