PALICH, K. Využití simulátorů s pevnou základnou v pilotním výcviku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.

Posudky

Posudek vedoucího

Chlebek, Jiří

Práce je rozvržena do šestnácti základních kapitol, které nejsou vždy zcela logicky rozvrženy a standardně číslovány a označeny (např.kap.0, kap.2 Obecně). V úvodní části se diplomant věnuje stručné historii leteckých simulátorů, jejich využití, rozdělení a popisu principů. Dále se pak autor věnuje vymezení bezpečnosti v civilním letectví, specifikaci výhod simulátorů a požadavků na ně kladených. Následuje stěžejní část práce - návrh využití simulátoru Jeppesen Flite Pro a jeho možné zařazení do výukových osnov v rámci jednotlivých specializací bakalářského a magisterského studia. Zde bych autorovi vytknul přílišnou schematičnost kapitoly bez detailnějšího popisu a zdůvodnění jednotlivých navrhovaných možností aplikace, bez jasného propojení s přílohami DP. Po obsahové a formální stránce lze diplomantovi vytknout řadu faktických nepřesností v jednotlivých podkapitolách, některé stylisticky nevhodné formulace, neúplné vysvětlení a uvedení použitých zkratek a všeobecnou stručnost jednotlivých kapitol, která snižuje vypovídací schopnost při využití poznatků práce.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Vlastní přínos a originalita D
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii C
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu B
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Hammer, Jaromír

Úkolem autora bylo vytvořit přehled a rozdělení jednotlivých typů simulátorů použitelných při výcviku pilotů a stanovit možnosti využití simulátorů s pevnou základnou a dále pak navrhnout použití simulátoru Jeppesen Flite Pro v rámci výcvikových osnov pilotů letounů. Práce má včetně obsahu a závěru 66 stran. Vlastní řešení práce je rozděleno do jedenácti kapitol. Po stránce grafické je úroveň práce velmi dobrá, nedostatky práce spatřuji v níže uvedených kapitolách. V kapitole 5 není uveden zdroj obr. 4 a funkce pohyblivé základy simulátoru je popsána nedostatečně. V kapitole 7 autor neuvedl i možnost simulace různých druhů počasí a s tím spojených meteorologických jevů. Práce obsahuje terminologické nepřesnosti, a to zejména v 11. až 13. kapitole. Autor nesprávně popisuje problematiku IFR letu a zcela chybně popisuje některé přístroje a jejich princip funkce.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání C
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod D
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry D
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii C
Logické uspořádání práce a formální náležitosti C
Grafická, stylistická úprava a pravopis C
Práce s literaturou včetně citací C
Vlastní přínos a originalita D
Navrhovaná známka
D

Otázky

eVSKP id 64095