SMRČEK, M. Netradiční metody zvyšování výkonu spalovacích motorů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.

Štětina, Josef

Obsahem práce je Netradiční metody zvyšování výkonu spalovacích motorů. Text má 37 stran textu. Grafická úprava splňuje všechny požadavky na technický text a práce splňuje požadavky na úpravu závěrečných prací na VUT. Práce obsahuje všechny povinné části a zadání práce je zcela splněno. Student pracoval samostatně a práci konzultoval. Student využil řadu zdrojů, především elektronických a většinou je správně citoval. Práce obsahuje úplný přehled metod zvyšování výkonu spalovacích motorů. Student plně prokázal schopnost samostatné práce a z poznatků vyvozovat závěry, splnil podmínky zadání, práce obsahuje všechny náležitosti, a proto ji doporučuji k obhajobě.

Pech, Ondřej

Cílem předložené bakalářské práce bylo provést základní termodynamický rozbor cyklů spalovacích motorů a rozbor různých vlivů na termodynamickou účinnost a výkon. Dalším cílem bylo popsat řešení vstřikování N2O, chip tuningu, použití netradičních paliv a možnosti dodatečného přeplňování. Bakalářská práce je rozdělena do sedmi hlavních kapitol. V první kapitole se autor věnuje základnímu termodynamickému rozboru nejčastěji využívaných oběhů spalovacích motorů včetně diagramů a vzorců. Druhá kapitola je věnována vstřikování oxidu dusného. Následující dvě kapitoly obsahují rozbor vlastností a použití etanolu a nitrometanu jako paliva. Pátá kapitola je věnována různým způsobům chip tuningu. Šestá kapitola popisuje metody přeplňování, uvádí používané druhy kompresorů a turbodmychadlo. V poslední kapitole autor krátce srovnává používané úpravy. Grafické zpracování práce je na dobré úrovni, ale s gramatickými nedostatky. Vzorce 3, 4, 10, 12, 15 a 16 jsou chybně odvozené. U vzorců postrádám popis jednotlivých veličin, z nichž některé nejsou uvedeny ani v seznamu použitých veličin a popis použitých indexů zcela chybí. Odkaz na literaturu 36 není nikde v textu uveden. Citace v práci neodpovídají normě ISO 690. Práce splnila požadované cíle a doporučuji ji k obhajobě.

eVSKP id 64062