MAŤAŠ, M. Energy harvesting pro letecké aplikace [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.

Hadaš, Zdeněk

Tato diplomová práce se zabývá optimálním návrhem parametrů vibračního generátoru pro letecké aplikace a je psaná v angličtině, bohužel tzv. "českou" angličtinou se špatným slovosledem a bez správného používání určitých a neurčitých členů. Přes tuto špatnou jazykovou dovednost diplomant prokázal dobrou úroveň znalostí a systematický přístup při řešení dané problematiky. V práci je několik drobných nesrovnalostí, které nemají vliv na dosažení cílů práce. Cíle práce byly splněny. Diplomant využil optimalizační metodu SOMA a stanovil optimální parametry vibračního generátoru, které jsou využity pro generování parametrického CAD modelu i simulačního modelu v SIMULINK. Na základě simulačních výsledků navrhl odpovídající elektroniku založenou na komerčních obvodech. Student pracoval samostatně a předkládaná práce je i přes jazykovou indispozici na technicky velmi dobré úrovni a její výsledky budou dále využitelné pro VaV projekty VUT v Brně.

Grafická, stylistická úprava a pravopis E

Ondrůšek, Čestmír

Diplomová práce se zabývá problematikou získávání elektrické energie pro autonomní napájení senzorů. Práce je rozdělena do 10kapitol včetně úvodu, zadání a závěru. Ve třetí kapitole je uvedeno několik příkladů současného použití autonomního zdroje elektrické energie pro senzory. Tato kapitola by zřejmě měla nahradit patentovou a literární rešerši. Ve čtvrté kapitole je zmínka o elektronice, která zabezpečuje úpravu generované elektrické energie. Je to popis obvodů, aplikovaných v dřívějších projektech na FSI aFEKT. V páté kapitole je uvedení do problematiky dynamiky vibračního generatoru. Šestá kapitola pojednává o metodě SOMA použité na optimalizaci rozměrů generatoru. Diplomant si pro analýzu vybral generátor již dřive zkonstruovaný na FSI. V deváté kapitole je diskutována optimalizace rozměrů generatoru. V desáté kapitole jsou výsledky simulace a optimalizace. K práci mám tyto připomínky: 1) Oceňuji, že práce je psaná v anglickém jazyce, ale místy je vyjádření velmi kostrbaté a práce se špatně čte. Některé anglické výrazy neodpovídají běžně užívaným výrazům v elektrotechnice. 2) Rovnice 5.4. na str.17 je pro vodič, ne pro cívku, 3) V rovnici 5.3. má být zřejmě N místo n. Práce splňuje podmínky pro diplomové práce a doporučuji ji k obhajobě.

Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry C

eVSKP id 64047