NESIBA, P. Návrh horizontální spalovací komory [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2008.

Kermes, Vít

Student prokázal schopnost samostané práce. Mnohé nedostatny zjištěné v práci by byly odstranitelné, pokud by student prokázal větší schopnost organizace času a odhadu časové náročnosti. Ceklkově lze vzhledem k obtížnosti zpracovávaného tématu hodnotit jako velmi dobrý.

Samostatnost studenta při zpracování tématu C

Nekvasil, Richard

Diplomová práce svým zaměřením a obsahem splňuje všechny body zadání. Je rozdělena do sedmi základních kapitol mající další podkapitoly, které jsou řádně rozčleněny a správně uvedeny ve tříděném obsahu. V úvodní kapitole je zdůvodněna nutnost návrhu spalovací komory o větším výkonu a přiblížena problematika zkušeben hořáků. V následující kapitole je popsána náplň diplomové práce a uveden souhrn požadavků, které by měla navrhovaná spalovací komora splňovat. Třetí kapitola je věnována podrobnějšímu rozdělení hořáků podle přívodu spalovacího vzduchu a paliva. Je zde popsáno i jejich zkoušení. Čtvrtá kapitola se zabývá návrhem geometrie spalovací komory. Objem spalovacího prostoru byl určen z doporučených hodnot středního objemového tepelného zatížení olejových a plynových ohnišť. Po určení hlavních rozměrů komory byla ověřena schopnost odvodu tepla, kdy byl uvažován bublinkový var. Jelikož navržená geometrie spalovací komory je schopná odvést požadované množství tepla, bylo určeno množství chladící vody a teploty stěn pláště, které jsou důležité z pevnostního hlediska. Kapitola pátá je věnována důkladnějšímu konstrukčnímu návrhu, kdy pevnostní výpočty plášťů a přírub byly prováděny dle normy ČSN 69 0010. Kontrola navržených sedel byla uskutečněna pomocí MKP. Dále byly prováděny kontroly šroubových a svarových spojů a vyztužování hrdel. Šestá kapitola je věnována numerickým analýzám zatížení komory při tlakové zkoušce, po zažehnutí hořáku a při prohřátí celé komory. V závěru diplomant zhodnotil postup výpočtu a návrh spalovací komory. Zmiňuje se i o vytvořené výkresové dokumentaci. Přiložené návrhové výkresy, které jsou součástí diplomové práce, jsou až na malé detaily velmi dobře zpracovány. Předloženou diplomovou práci hodnotím náročnou svým širokým záběrem, neboť v ní bylo nutné teplotně a konstrukčně navrhnout spalovací komoru, provést pevnostní kontrolu a vytvořit výkresovou dokumentaci. Způsob řešení práce považuji za správný. Z práce je zřejmé, že diplomant pracoval svědomitě a velmi pečlivě. Její obsahová i grafická úroveň je velmi dobrá, o čemž také svědčí přehlednost a jednoznačnost. K předkládané diplomové práci nemám žádné výhrady, pouze jsem v ní postrádal zmíňku o šroubovicích v duplikátoru, které jsou patrné z výkresové dokumentace. Po prostudování a zhodnocení úplnosti diplomové práce doporučuji, aby panu Petru Nesibovi bylo umožněno diplomovou práci obhájit před komisí.

eVSKP id 9804