KUBIŠ, R. Analýza minutové sazby CNC strojů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.

Píška, Miroslav

Velmi schopný student, samostatně pracující, s analytickým myšlením a systematickým přístupem. Práce užitečná, odpovídající profilu absolventa daného oboru. Práci doporučuji k obhajobě.

Humár, Anton

Pojetí diplomové práce, která má celkem 75 stran a 3 přílohy (tabulky v Excelu), vychází z velmi dobrých znalostí aplikací nejnovějších vzorů řešení dané problematiky, diplomant prostudoval a ve své práci využil poznatky získané studiem odpovídajícího souboru dostupné odborné literatury (celkem 16 literárních pramenů: zejména odborné publikace, dále výuková skripta a jeden firemní materiál). U většiny vztahů, použitých v práci, není uváděn pramen, ze kterého byly převzaty, v textu práce nejsou uvedeny odkazy na přílohy číslo 2 a 3, čímž se poněkud vytrácí jejich provázanost s textem. Řazení symbolů v Seznamu použitých symbolů a zkratek (str. 72 až 74) je nepřehledné a nesprávné. Správné pořadí je následující - velká písmena podle abecedy, malá písmena podle abecedy, velká řecká písmena podle řecké abecedy, malá řecká písmena podle řecké abecedy. První kapitola práce uvádí členění nákladů (druhové, účelové, podle vztahu ke změnám objemu výkonů), kalkulaci nákladů (kalkulační systém a metody), střediskové náklady, hodinové režijní sazby (položková, vertikální a controllingová alternativa) a výpočet nákladů na strojní práci. Ve druhé kapitole jsou charakterizovány náklady na pořízení stroje z hlediska financování, dalšími hodnocenými parametry jsou oceňování strojů (amortizace, životnost), odpisy a aplikace nákladů na pořízení stroje v minutové sazbě strojů. Ve třetí kapitole jsou rozebírány náklady variabilního charakteru (nástroje, elektrická energie, řezné kapaliny), ve čtvrté kapitole alokované náklady. Za hlavní přínos práce lze považovat vytvoření matematického modelu pro výpočet minutové sazby obráběcího stroje, který je popsán v kapitole číslo 5 a příklady výpočtů této sazby v kapitole číslo 6. Závěrečná kapitola práce se zabývá aplikací minutové sazby v optimalizaci nákladů (fixních, variabilních, na operátora). Práce je napsána výbornou češtinou, jak z obecného, tak i odborného hlediska. Text neobsahuje gramatické chyby, formální chyby se vyskytují pouze u všech číselných údajů v procentech, kde chybějí mezery mezi číselnou hodnotou a jednotkou - např. 309,60% na straně 16, atd.

eVSKP id 64241