SVĚTLÍK, D. Výroba náhradního ozubeného kola metodou RP [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.

Zemčík, Oskar

Autor navrhl a následně realizoval výrobu čelního ozubeného kola se šikmými zuby. Jedná se o náhradní ozubené kolo s relativně malým modulem a malým zatížením. Vzhledem k tomu autor volil výrobu ozubeného kola několika různými metodami, včetně 3D tisku z ABS plastu. Pro ověření funkčnosti byl testován běh ozubených kol ve vlastním zařízení a vyhodnocována hlučnost chodu. Autor rovněž vyhodnocoval ekonomickou stránku výroby. Vzhledem k praktické stránce práce a aktivnímu využití získaných znalostí jak z oblasti konstrukce, tak výrobní technologie ji hodnotím pozitivně a doporučuji k obhajobě. Vzhledem k ne zcela přesvědčivým hodnotám výrobních nákladů u konvenční metody výroby mám na autora doplňující otázky. 1. Hodinová sazba strojní obsluhy je průměrná hodnota pro odvalovací frézku i soustruh? 2. Neměla by ve vzorci 5.4 být prohozena poloha t1k s t2k (tj. doba na seřízení jen jednou za sérii)? 3. Je čas pro konvenční výrobu na jeden kus, nebo na celou tyč frézovanou dohromady?

Pekárková, Eva

Práce byla zpracována velmi svědomitě a pečlivě. Bylo dosaženo všech cílů práce. Autor se zabývá konkrétním návrhem a výrobou náhradního ozubeného kola pro převodovku kuchyňského mixéru. Oceňuji zejména srovnání výroby ozubeného kola pomocí FDM a konvenčních metod po ekonomické a technické práce. Některé obrázky v práci by mohly být v kvalitnější formě. Doporučuji k obhajobě.

eVSKP id 63795