TÁRNOK, G. Aerodynamická interakce dvou vozidel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.
Diplomová práce pojednává o aerodynamické interakci vozidel v režimu jízdy za sebou. Student tuto analýzu provádí s využitím CFD simulací na geometrii sportovního vozu. Na místo jedné geometrické varianty uvedené v zadání student vypracoval celkem tři, kde vyšetřuje vliv zadního přítlačného křídla a difuzoru na vzájemnou aerodynamickou interakci vozidel. Použitý postup je pro tento typ úlohy a v rámci diplomové práce adekvátní. Student se velice dobře vypořádal především s tvorbou výpočtové sítě. Vzhledem k tomu, že obě vozidla jedoucí za sebou jsou stejná, rozdělil student doménu na patřičný počet částí, které pak mohl snadno kopírovat za sebe. Výsledky simulací odpovídají faktům uvedeným v odborné literatuře. Případné odchylky pak autor správně interpretuje, např. pro výraznější rozdíl v aerodynamických charakteristikách by vozidla musela být umístěna blíže k sobě. Student při zpracování diplomové práce pravidelně konzultoval svůj postup a přistupoval k úkolu svědomitě. Celkový dojem z konečné podoby snižuje úprava, pravopis a gramatika, což je z velké míry způsobeno tím, že student je zahraniční národnosti. Na výsledky práce to však nemá vliv. Práci považuje za dobře zpracovanou a doporučuji ji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | E | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Diplomová práce pana Tárnoka je zaměřena na aerodynamickou interakci dvou vozidel. Celou práci je možné rozdělit na dvě základní části. V první z nich je řešena tvorba vhodné sítě v programu ICEM. Druhá část již řeší přímo aerodynamiku dvou za sebou jedoucích vozidel a to v CFD programu Fluent. Výsledky jsou následně prezentovány prostřednictvím CFD-Post. Simulace proudění v programu Fluent navíc řeší několik případů uspořádání obou vozidel (bez difuzoru, bez křídla atd.). Práce potvrzuje předpokládané teoretické poznatky. Diplomant prokázal, že je schopen využít své znalosti k řešení úkolu prostřednictvím nových metod, které nejsou běžně vyučovány na ÚADI. Zpracování diplomové práce po stránce grafické, ale především stylistické je slabé. Obrázky v nízkém rozlišení, ale především velké množství pravopisných chyb a špatných formulací způsobují, že práce je čtenáři jen těžko srozumitelná. Z největší části je to patrně dáno tím, že pan Tárnok není české národnosti. Především v závěru práce by bylo vhodné jednotlivé výsledky dané především barevnými mapami na obrázcích doprovodit vysvětlujícím textem. Přes výše zmíněné nedostatky je možné říci, že práce v podstatě splnila zadání, jen zpracování je slabší.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Vlastní přínos a originalita | D | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | D | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | D | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 38178