DARIDA, J. Analýza struktury Hadfieldovy oceli v závislosti na deformačním zatěžování [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.

Klakurková, Lenka

Předložená bakalářská práce je zpracována v rozsahu 73 stran, s průběžně řazenými obrázky a tabulkami. Z metodického hlediska vycházel bakalář z doporučených zásad pro zpracování bakalářské práce a zadané téma zpracoval v rámci zadaného tématu v dvanácti logicky navazujících kapitolách. Úvodní část práce je zpracována v souladu se zadáním a obsahuje rešerši na zadané odborné téma. Experimentální část práce mapuje a popisuje analýzu několika vzorků po různých typech zatěžování. Autor práce se snaží o porovnání jednotlivých typů zatěžovacích mechanismů s ohledem na strukturní změny materiálu. V průběhu práce se bakalář prakticky seznámil s několika, v praxi běžně využívanými metodikami pro kvalitativní i kvantitativní analýzu materiálu běžně využívaných v oboru materiálových věd. Informace potřebné k vytvoření rešeršní části práce čerpal bakalář z dostupné literatury, norem i z elektronických médií, jejichž úplný seznam je uveden v samostatné kapitole. Práce je psána víceméně chronologicky, bez závažných gramatických a stylistických chyb. Student zpracoval zadané téma obstojně, v souladu se zadáním. Během zpracovávání práce však student mohl věnovat vyšší úsilí jak při samostatné práci s literaturou tak i při vnášení jakýchkoliv samostatných námětů a invencí při zpracování experimentální části práce i diskuze výsledků. Závěrem lze konstatovat, že předkládaná práce splňuje požadavky kladené na práci bakalářského typu.

Vlastní přínos a originalita D
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry D
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii D
Práce s literaturou včetně citací D
Samostatnost studenta při zpracování tématu D

Julišová, Martina

Předložená bakalářská práce se zabývá Hadfieldovou ocelí, konkrétně změnou ve struktuře v závislosti na deformačním zatěžování. Práce je členěna do 12 kapitol, přičemž prvních 7 kapitol se zabývá literární rešerší na dané téma a zbývající kapitoly jsou věnovány samotnému experimentu. Rešeršní část práce je poměrně obsáhlá, mnohdy nepřehledná, zřejmě i pro samotného autora, neboť dochází k opakování informací, často i v rámci jedné strany. Také po gramatické a stylistické stránce je co vytknout, často se objevují překlepy a stylistické nepřesnosti. Autor také mnohdy porušuje chronologii v řazení obrázků ve spojitosti s textem, např. nejprve zmiňuje obr. 2.2 a až poté obr. 2.1. Dlouhé vysvětlující popisy k obrázkům by se měly objevit spíše v samotném textu práce. V celé práci je opomenuto použití hmotnostního procenta u chemického složení ocelí. Dále měl autor více dbát na čtení a popis grafů a správně popsat závislost čeho na čem je skutečně zobrazena. Citovanost v celé prácí je dobrá a počet zdrojů je dost vysoký, kladně hodnotím i velký počet cizojazyčných zdrojů, ovšem již nelze příliš kladně hodnotit samotnou práci s citacemi včetně jejich umístění, jak v teoretické, tak i v experimentální části práce, které neodpovídá citační normě. V kapitole diskuze výsledků autor málo srovnává dosažené výsledky s dostupnou literaturou a spíše jen konstatuje. Kapitolu závěry pak lze chápat spíše jako rozšířený abstrakt. Přes zmíněné nedostatky je bakalářská práce vypracována v doporučeném rozsahu a v souladu s platnými předpisy VUT v Brně. Její cíle byly splněny. Předloženou práci doporučuji k obhajobě a hodnotím známkou C.

Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry D
Logické uspořádání práce a formální náležitosti D

eVSKP id 63615