HORYNA, M. Velkokapacitní paměťové zařízení pro obvody FPGA [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2013.

Pristach, Marián

Cílem bakalářské práce byl návrh a realizace velkokapacitního paměťového zařízení určeného pro obvody FPGA. Student se v rámci své práce zaměřil na SD karty. Práce je logicky rozdělena. První kapitola je zaměřena na popis SD karet a komunikačního protokolu, zbývající kapitoly jsou věnovány samotnému návrhu zařízení. Student v rámci práce navrhl rozšiřující desku pro připojení SD karty k vývojové desce s obvodem FPGA. Následně vytvořil návrh vnitřního zapojení v obvodu FPGA v jazyce VHDL. Vytvořený návrh umožňuje inicializaci SD karty, zápis na kartu a načtení obsahu karty s odesláním do počítače přes USB rozhraní a podporuje standardní SD karty i karty typu SDHC. V rámci práce však nebyla z časových důvodů kompletně realizována aplikace, která by demonstrovala funkci zařízení, např. dlouhodobý sběr dat s možností jejich zpracování v počítači. Student pracoval samostatně a výsledky konzultoval. Z formálního hlediska je práce na odpovídající úrovni. Práci doporučuji k obhajobě a hodnotím stupněm dobře (78b).

78

Bohrn, Marek

Student Miroslav Horyna vypracoval závěrečnou bakalářskou práci na téma Velkokapacitní paměťové zařízení pro obvody FPGA. Text práce je členěn na dvě hlavní části, teoretickou a praktickou. V teoretické části je velmi podrobně rozebrána funkce paměťových karet SD a jejich komunikační rozhraní. Praktická část se věnuje samotnému návrhu paměťového zařízení. Navržený hardware je poměrně jednoduchý a jádrem práce je popis obvodu v jazyce VHDL, který je implementován v cílovém FPGA a řídí komunikaci s připojenou SD kartou a případně i připojeným PC. Zadání práce obsahuje i požadavek na vytvoření aplikace demonstrující funkci zařízení. V kapitole 5 věnující se návrhu této aplikace je uvedeno pouze, že je aplikace bude vytvořena, proto předpokládám, že tento bod zadání nebyl splněn. I přes tento nedostatek je praktická část návrhu na poměrně vysoké úrovni. Po formální stránce je práce na nižší úrovni. Stylistika je velmi neobratná a práce obsahuje spoustu překlepů. V první kapitole chybí mezery za číslováním kapitol třetí úrovně. Kvalita obrázků by měla být vyšší a jejich úprava čistější. V práci se objevuje několik z angličtiny špatně přeložených termínů. Celkově hodnotím práci stupněm C s počtem bodů 75.

75

eVSKP id 66869