MEJZLÍK, J. Modernizace řízení dvojosého manipulátoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.

Houška, Pavel

Student k zadané práci přistupoval zodpovědně a samostatně. Zvládl nové řízení nejen navrhnout, ale i realizovat, čímž prokázal schopnost samostatně řešit zadané problémy.

Vetiška, Jan

Posuzovaná bakalářská práce se zabývá problematikou z oblasti řízení dvouosého manipulátoru pro obsluhu galvanizační linky. Cílem bylo modernizovat zastaralé řídicí zařízení reléového typu na zařízení odpovídající dnešním standardům dle zadání zákazníka. Práce má 49 stran včetně titulního listu, zadání atd. a je členěna do šesti kapitol, přičemž kapitoly 1 a 6 jsou úvod a závěr. V úvodu (kapitola 1) je prezentována motivace autora a stručně, ale výstižně je nastíněno řešení celé problematiky. Kapitola 2 se zabývá formulací řešených problémů a stanovení výchozího bodu modernizace manipulátoru. V kapitole postrádám přehledné zobrazení informací o rozsazích pohybu jednotlivých os a požadavcích na rychlosti, zrychlení a přesnost polohování. Kapitola 3 se zabývá návrhem modernizace. Automatizační prostředky jsou dle zadání zákazníka voleny z portfolia firmy Siemens. Dále se autor v kapitole zabývá dvěma možnosti pracovního cyklu manipulátoru a jejich finančním zhodnocením. V poslední části je stručně pojednáno o možnostech použití frekvenčního měniče. V kapitole 4 autor popisuje všechny použité HW instrumentační prvky a strukturu celého řídicího systému. Některé prvky popisuje detailně např. asynchronní motory a u měniče, PLC uvede jen typovou řadu. Kapitola 5 se zabývá realizací řídicího systému a to jak HW části, tak SW části. V závěru autor konstatuje, že navržené řešení je realizováno u zákazníka a pracuje bez problémů. Je škoda, že autor do práce nepřidal několik fotografií realizovaného řídicího systému. Celá práce odpovídá rozsahem a náročností bakalářské práci. Grafická a stylistická úprava práce je na dobré úrovni a práce s literaturou je dobrá. Práci doporučuji k obhajobě.

eVSKP id 64681