KLÍČ, J. Posouzení vlivu výrobních nepřesností na napjatost a únosnost příhradové nosné konstrukce [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.

Vrbka, Jan

Student byl při řešení bakalářské práce v pravidelném kontaktu s vedoucím práce a problémy řešil s dostatečnou časovou reservou. Prokázal adekvátní znalosti ze statiky i pružnosti a pevnosti. Věcná stránka díla má značně vyšší úroveň než stránka formální. Struktura textu není mnohde logická, např. teorie namáhání prutů předchází podrobnému zadání práce, při řešení jednotlivých zátěžných variant se opakují části, které jsou u všech stejné. Rovnice nejsou očíslovány, některé obrázky nejsou popsány, tabulky nejsou popsány. Literární odkazy jsou značně chudé, autor cituje pouze fakultních skripta. Při řešení formulovaných soustav lineárních rovnic vyjadřujících podmínky spojitosti deformací dokázal autor efektivně využívat program Maple. Získané výsledky prokázaly mj. značný vliv výrobních nepřesností na únosnost konstrukce.

Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry C
Logické uspořádání práce a formální náležitosti D
Práce s literaturou včetně citací E

Majer, Zdeněk

Bakalářská práce se zabývá posouzením příhradové nosné konstrukce. Práce je zpracována na 50 stranách a rozčleněna do 4 hlavních kapitol. Zde bych rád uvedl, že práce je značně nevyvážená, kdy autor prezentuje výsledky na 37 stranách bez jakékoliv diskuze a v závěru jsou pouze velice stručně shrnuty varianty řešení. Není zde vůbec jasné, čeho autor dosáhl a jaká doporučení by k danému problému předložil. Z hlediska formální stránky je předložená práce slabá. Z nejzávažnějších nedostatků bych vytkl zejména následující: (i) nová kapitola nezačíná na nové stránce, působí to dost zmateným dojmem, (ii) až na výjimky chybí popisy obrázků, (iii) tabulky a rovnice nejsou číslovány vůbec, (iv) formátování textu je značně chaotické atd. Je zde vidět, že autor provedl výpočet celé řady zatížení příhradové nosné konstrukce, navíc řešil i konstrukční nepřesnosti a jejich vliv na chování samotné konstrukce. Bohužel, absence diskuze celou práci značně degraduje. Závěrem konstatuji, že dle mého názoru, předložená práce i přes výhrady splňuje veškeré požadavky kladené na bakalářské práce a s kvalifikací "D" ji doporučuji k obhajobě.

Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry E
Logické uspořádání práce a formální náležitosti E
Grafická, stylistická úprava a pravopis E