FAZEKAŠ, S. Odmrazovací soustavy letadel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.

Třetina, Karel

Problematika řešená v bakalářské práci je první větší ucelenou prací studenta. Při zpracování jednotlivých kapitol vycházel z doporučených pramenů, internetových zdrojů a pokynů vedoucího. Samostatně nastudoval problematiku požadavků předpisů na ochranu proti námraze, druhy a podmínky vzniku námrazy, způsoby její detekce a odstraňování jak při vzniku na zemi, tak jejím tvoření v průběhu letu V průběhu zpracování bakalářské práce využíval konzultací, které byly zaměřeny především na ujasnění obsahu jednotlivých kapitol. Zpracování své bakalářské práce dokázal schopnost samostatně se orientovat v doporučené literatuře a internetových informacích v problematice odmrazovacích soustavách letadel, popsat jejich funkci naznačit trendy jejich vývoje. Předloženou bakalářskou práci Slavomíra Fazenkaše doporučuju k obhajobě.

Bencalík, Karol

Bakalářská práce s názvem Odmrazovací soustavy letadel je rozdělena do 6 kapitol, ve kterých jsou souhrnně popsány způsoby odstraňování námrazy a jejich detekce na letounu. Po úvodu se autor v kapitole 2 zabývá jednotlivými druhy námrazy a okolnostem jejich vzniku a vlivem na letoun. V kapitole 3 jsou popsány způsoby odmrazování na zemi, včetně druhů používaných kapalin. Nejobsáhlejší je kapitola 4, která se zabývá systémy odmrazování za letu a požadavky předpisů pro letouny kategorie CS23. Kapitola 5 se zabývá principy detekce námrazy na letounu. Jednotlivé kapitoly obsahují popis jednotlivých metod a princip funkce přístrojů a zařízení sloužících k detekci námrazy. Práce je doplněna množstvím obrázků, z nichž jsou některé hůře čitelné, nebo chybí jazyková korekce. Celkově byly splněny všechny cíle, jichž mělo být dosaženo v zadání a práce splňuje všechny formální náležitosti.

eVSKP id 63533