KOLÁŘ, M. Bezpečnostní aplikace na platformě Apple iOS [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2013.

Hajný, Jan

Cílem práce bylo analyzovat bezpečnostní mechanismy systému iOS a implementovat předem zadaný kryptografický protokol. I přes neočekávané komplikace (problematický vzdálený přístup, chybějící podpora velkých čísel) byla aplikace úspěšně dokončena a je funkční dle zadání. Zadání považuji za splněné. Student během práce na projektu aktivně využíval konzultací, dodával postupné dílčí výsledky a zajímal se o další směřování projektu. Po formální stránce je nutné vytknout drobné chyby v zásadních částech práce, jako je abstrakt a klíčová slova. Dále je v práci použito jen málo citací, které navíc nejsou použity dle normy. V teoretickém úvodu jsou některé formulace značně neobratné, zmatené a zavádějící. Je také příliš často využíváno anglických termínů, i když existují české náhrady. Tradiční chybou je záměna šifrování a kódování. Některé obrázky jsou špatně čitelné.

83

Martinásek, Zdeněk

Bakalářská práce pojednává o využití Apple iOS pro vývoj bezpečnostních aplikací. V teoretické části je popsána architektura iOS a zabezpečení systému. Tyto kapitoly vznikly překladem dvou online referencí [4] a [3], z tohoto důvodu obsahují drobné formální chyby a jsou z mého pohledu nelogicky členěné např. použití kapitoly 2.3.1 a další podnadpis třetí úrovně chybí, stejný příklad je v úvodu, proč je použit nadpis druhé úrovně 1.1 Historie iOS? Text působí někdy populárně a marketingovým dojmem což sráží odbornou úroveň práce. Za odrážkami nejsou použity čárky. Některé odborné výrazy jsou nepřesné. V textu měl student více rozlišit zabezpečení proti chybám a šifrování. Práce je zaměřena na third-party aplikací, ale dle mého názoru chybí definice těchto aplikací na začátku práce. Používané zkratky v těchto kapitolách nejsou vysvětleny v textu např. LLB a seznam používaných zkratek chybí což činní text hůře srozumitelným pro čtenáře. V práci je také používán nejednotný styl psaní, střídá se osobní a neosobní styl. V praktické části byl vytvořen program, který implementuje zadaný protokol a výsledkem je QR kód. Tato část práce je zpracována velice dobře, obrázky vhodně doplňují text a je popsán důkladně postup práce. Nedostatkem praktické části je nedostatečný popis implementovaného protokolu (kapitola 5.1), zde měli být vysvětleny podrobněji jednotlivé parametry protokolu. Správnost implementace protokolu byla zpětně ověřena a získané výsledky demonstrovány. Přes drobné formální výtky lze konstatovat, že hlavní body zadání bakalářské práce byly splněny a navrhuji hodnotit známkou velmi dobře, B.

86

eVSKP id 66591