FIALA, M. Návrh a optimalizace řídicích algoritmů pro elektrickou brzdu s EC motorem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.
Student v potřebné míře splnil všechny body zadání, takže rozsah řešení je v podstatě úplný. Vlastním přínosem diplomanta je vytvoření modelu řízení, jeho simulační ověření, implementace simulačně ověřeného algoritmu do zvoleného procesoru a vytvoření uživatelského rozhraní pro ovládání a nastavení parametru jednotky. Zvolené metody řešení jsou adekvátní k řešenému problému. Schopnosti studenta interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry jsou však poněkud slabší, a totéž lze konstatovat ohledně formálních náležitostí diplomové práce. Oceňuji však, že student pracoval na diplomové práci iniciativně, samostatně a s dobrou schopností využívat poznatky z konzultací. Výsledky práce jsou využitelné pro řešení věcné náplně projektu TA ČR, ale v popisu algoritmů citelně chybí úryvky kódu – veškeré funkcionality jsou popsány pouze slovně, což může komplikovat další vývojové práce. Celkově diplomová práce splňuje všechny požadavky na ni příslušnými předpisy kladené.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Ve své diplomové práci se Bc. Martin Fiala věnuje vývoji softwarového vybavení pro jednotku řízení zkušebního stolu s elektrickou brzdou. Zadání vzniklo ve spolupráci s firmou UNIS a.s. v rámci projektu CAAE a na jeho splnění diplomant spolupracoval s Bc. Janem Drbohlavem zodpovědným za návrh elektroniky. Na rešeršní studii popisující fyzikální principy fungování EC motoru navazuje kapitola, která se zabývá vytvořením modelu elektrické brzdy včetně řízení v prostředí MATLAB/Simulink. Model je verifikován za použití experimentálně získaných dat. Vlastní návrh softwarového vybavení je rozdělen na firmware pro vestavěnou řídicí jednotku založenou na mikrokontroléru řady dsPIC a obslužné uživatelské rozhraní běžící na PC. V popisu algoritmů citelně chybí úryvky kódu – veškerá funkcionality je popsána pouze slovním opisem; kód (ať už přímo zdrojový kód nebo přepis do pseudokódu) přitom zpravidla výrazně usnadní pochopení implementace. Po formální stránce je práce v pořádku, grafická úprava a sazba je dokonce na nadprůměrné úrovni. Také jazyková úroveň je dostatečná, bez větších chyb. Poněkud mne však v příloze zarazilo otištění kompletních schémat a desek plošných spojů navržených panem Drbohlavem (korektně ocitovaných) – vzhledem k zaměření práce bych očekával spíše výpis zdrojového kódu. Práci doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení velmi dobře / B.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 64999