FIALA, M. Návrh a optimalizace řídicích algoritmů pro elektrickou brzdu s EC motorem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.

Posudky

Posudek vedoucího

Singule, Vladislav

Student v potřebné míře splnil všechny body zadání, takže rozsah řešení je v podstatě úplný. Vlastním přínosem diplomanta je vytvoření modelu řízení, jeho simulační ověření, implementace simulačně ověřeného algoritmu do zvoleného procesoru a vytvoření uživatelského rozhraní pro ovládání a nastavení parametru jednotky. Zvolené metody řešení jsou adekvátní k řešenému problému. Schopnosti studenta interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry jsou však poněkud slabší, a totéž lze konstatovat ohledně formálních náležitostí diplomové práce. Oceňuji však, že student pracoval na diplomové práci iniciativně, samostatně a s dobrou schopností využívat poznatky z konzultací. Výsledky práce jsou využitelné pro řešení věcné náplně projektu TA ČR, ale v popisu algoritmů citelně chybí úryvky kódu – veškeré funkcionality jsou popsány pouze slovně, což může komplikovat další vývojové práce. Celkově diplomová práce splňuje všechny požadavky na ni příslušnými předpisy kladené.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu B
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Hrbáček, Jan

Ve své diplomové práci se Bc. Martin Fiala věnuje vývoji softwarového vybavení pro jednotku řízení zkušebního stolu s elektrickou brzdou. Zadání vzniklo ve spolupráci s firmou UNIS a.s. v rámci projektu CAAE a na jeho splnění diplomant spolupracoval s Bc. Janem Drbohlavem zodpovědným za návrh elektroniky. Na rešeršní studii popisující fyzikální principy fungování EC motoru navazuje kapitola, která se zabývá vytvořením modelu elektrické brzdy včetně řízení v prostředí MATLAB/Simulink. Model je verifikován za použití experimentálně získaných dat. Vlastní návrh softwarového vybavení je rozdělen na firmware pro vestavěnou řídicí jednotku založenou na mikrokontroléru řady dsPIC a obslužné uživatelské rozhraní běžící na PC. V popisu algoritmů citelně chybí úryvky kódu – veškerá funkcionality je popsána pouze slovním opisem; kód (ať už přímo zdrojový kód nebo přepis do pseudokódu) přitom zpravidla výrazně usnadní pochopení implementace. Po formální stránce je práce v pořádku, grafická úprava a sazba je dokonce na nadprůměrné úrovni. Také jazyková úroveň je dostatečná, bez větších chyb. Poněkud mne však v příloze zarazilo otištění kompletních schémat a desek plošných spojů navržených panem Drbohlavem (korektně ocitovaných) – vzhledem k zaměření práce bych očekával spíše výpis zdrojového kódu. Práci doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení velmi dobře / B.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 64999