FERJANČIČ, M. Periferie na Foundation Fieldbus [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2013.

Štohl, Radek

Během zpracování diplomové práce student prokázal teoretické i praktické znalosti. Řešení práce věnoval potřebné úsilí. Prokázal schopnost samostatné práce jak při práci s literaturou, tak při návrhu a realizaci ukázky školní sítě Foundation Fieldbus, včetně vizualizace. Student prakticky ověřil funkčnost sítě. Konzultací využíval v obvyklé míře. Z hlediska vedoucího nemám k práci studenta zásadní připomínky.

93

Fiedler, Petr

Předložená práce pana Ferjančiče si kladla za cíl propojit dva průmyslové komunikační standardy vyšší úrovně v jeden funkční celek a to za použití komponent různých výrobců. Tento cíl byl, vzhledem k známým problémům při propojování heterogenních komunikačních sběrnic, poměrně odvážný a to bez ohledu na skutečnost, že propojení měl zajistit komerční gateway. V úvodu práce autor popisuje historii vzniku průmyslových sběrnic a představuje sběrnice Foundation Fiedlbus a Ethernet/IP. Použitý styl v úvodu textu mírně připomíná beletrii kombinovanou s nekriticky převzatými informacemi od dodavatelů technologií, což v českém odborném textu není obvyklé. V kontextu toho, že autor musel čerpat z anglické literatury, kde tento styl není neobvyklý a jiná literatura, než materiály od dodavatelů technologií, je obtížně dostupná, lze tuto skutečnost s mírnou výhradou akceptovat. Výhradu mám dále ke skutečnosti, že autor v úvodní části necituje odkud informace čerpal, pouze na konci práce uvádí seznam použité literatury. Práce obsahuje bohatou fotodokumentaci realizační části práce v oblasti zapojování hardwaru a kopie obrazovek dokumentujících potřebné nastavení v softwaru. Z dokumentačního hlediska je práce poměrně zdařilá, avšak více prostoru by v práci mohlo být věnováno zdokumentování problémů, na které při realizaci konfigurace autor narazil. O problémech, které nutně musely být velmi obtížné a pro svou neřešitelnost pro diplomanta velmi nepříjemné a stresující, se jako by jen tak mimochodem píše až v závěru práce. Autor práce tím zbytečně snižuje dojem z práce, kterou vykonal, neboť zadaný úkol rozhodně nebyl tak snadný, jak by se při čtení předložené práce mohlo zdát.

78

eVSKP id 66198