DVOŘÁK, J. Plně diferenční kmitočtové filtry s netradičními aktivními prvky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2013.

Jeřábek, Jan

Bakalářská práce je zaměřena na návrh a následnou realizaci kmitočtových filtrů zpracovávajících nediferenční i diferenční signály. Zadání práce bylo splněno, student k tématu přistupoval odpovědně a pravidelně konzultoval další postup. Rozsahem je práce nadstandardní a má i dobrou formální úroveň. Za nejhodnotnější část práce považuji experimentální ověřování vybraných řešení. Práci hodnotím A/95.

95

Koton, Jaroslav

Předložená bakalářská práce je svým obsahem značně rozsáhlá. Hlavní přínos lze spatřovat nejen v prezentaci řady zapojení s různými aktivními prvky, ale i experimentální měření dvou vybraných struktur. Samotné práci lze však i řadu věcí vytknout. Výraz (4.14) není matematickým popisem pásmové zádrže. V případě výsledků simulace horní propusti zapojení z obr. 4.13 je pouze konstatováno, že pro vyšší hodnoty gm se průběhy získané simulacemi liší od ideálních, což je dle autora způsobeno vlivy aktivních prvků. Postrádám zde však hlubší analýzu, který z aktivních prvků či jeho parazitních parametrů má dominantní vliv na takové chování filtru. Podobně při nízkých hodnotách proudového zesílení A aktivního prvku u zapojení z obr. 4.21 dochází k nadměrnému navýšení činitele jakosti, kdy i zde postrádám bližší analýzu či zdůvodnění, než jen „spodobeno reálnými vlastnostmi“. V kapitole věnované měření není odkazováno na obvody z předchozí kapitoly, kde jsou simulovány. Čtenář je tak nucen značně listovat a samotnou prácí činí dosti nečitelnou. I přes uvedené nedostatky doporučuji práci k obhajobě.

80

eVSKP id 66554