ŠIKL, T. Modelování dielektrických vlnovodů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2009.
Student měl za úkol prozkoumat problematiku dielektrických vlnovodů, zejména způsoby jejich buzení. Vlastnosti zkoumaných konstrukcí ověřil simulací a parametrickou analýzou v programu COMSOL Multiphysic. Kromě technik uvedených v literatuře student úspěšně aplikoval způsoby buzení klasických kovových vlnovodů na vlnovody dielektrické. V závěru práce student experimentálně ověřil funkci zvolené konstrukce dielektrického vlnovodu. Některé základní problémy nebyl student schopen řešit samostatně, avšak práci se věnoval systematicky a hojně využíval konzultací. Formální zpracování je na dobré úrovni. Anglický abstrakt vykazuje jisté nedostatky.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 45/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 20/20 | |
Formální zpracování práce | E | 10/20 | |
Využití literatury | B | 8/10 |
Zadaná práce se zabývá modelování dielektrických vlnovodů na kmitočtech v řádu desítek až stovek gigahertzů. Po teoretickém návrhu, který je dosti obsáhlý, student navrhnul v programu Comsol Multiphysics několik typů dielektrických vlnovodů, které analyzoval do kmitočtů 110 GHz. Bohužel kmitočtový krok těchto průběhů je docela malý, tyto grafy vypadají hrubě a nepřehledně. Poté student vzorek vlnovodu vyrobil a změřil jeho přenos. Rozdíl mezi výpočtem a měřením je docela markantní a zasluhoval by podrobnější zhodnocení. Po formální stránce se občas vyskytují v prácí chyby a nepřesnosti. Například hned v Tab. 1 není uveden kmitočet, pří jakém jsou uvedené permitivity a ztráty měřeny, uvádět diamant jako nejpoužívanější materiál na výrobu dielektrických vlnovodů není úplně nejpřesnější. Přes tyto nedostatky hodnotím práci jako zdařilou stupněm velmi dobře.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | B | 16/20 | |
Odborná úroveň práce | A | 45/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | C | 14/20 | |
Formální zpracování práce | E | 5/10 |
eVSKP id 22084