FILKA, T. Číslicové hodiny s povrchově montovaným maticovým displejem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2014.

Šandera, Josef

Ŕešitel měl za úkol navrhnout a realizovat vzorek číslicových hodin řízených vysílačem DCF77. Jako zobrazovač byl použit maticový displej s hranovým připojením. Jedná se málo používanou technologii pájeného připojení. Zadání bylo beze zbytku splněno, včetně realizace funkčního vzorku. Během řešení práce student prokázal samostatnost, dobré teoretické znalosti obvodů a programování. Pravidelně konzultoval vzniklé problémy. Vzhledem k uvedeným skutečnostem doporučuji studenta přijmout k obhajobě s uvedeným hodnocením.

93

Adámek, Martin

Předložená bakalářská práce se zabývá problematikou zpracování časového signálu DCF77, který je vysílán rádiovou vysílací stanicí v Mainflingenu (SRN) na frekvenci 77,5 kHz. Hlavním cílem práce bylo navrhnout a realizovat funkční vzorek stolních číslicových hodin řízených signálem DCF77 s využitím mikrokontroléru PIC a maticového disleje s hranolovým připojením. V úvodní části práce je stručný úvod do historie vysílání a modulace signálu DCF77. Dále práce pokračuje stručným popisem typů zobrazovacích zařízení, mikrokontrolérů, komunikačními rozhraními a kapacitním snímání dotyku. V těchto kapitolách lze nalézt velmi zřídka drobné nedostatky. Dále následuje kapitola o návrhu a konstrukci vyráběného zařízení. První kapitolou v této části je blokové schéma, jehož popis však není blíže vysvětlen. V dalších částech student postupně probírá jednotlivé části obvodu s vysvětlením důvodů použití vybraných typů součástek. V této části však chybí podrobnější popis využitého mikrokontroléru a důvody jeho výběru. Student ukončuje práci kapitolami o vlastní realizaci zařízení a praktické zkušenosti s ním. Tuto část by bylo vhodné doplnit fotografií vlastního zařízení. I přes další drobné nedostatky má práce po odborné stránce dobré zpracování. Formální stránka práce je na dobré úrovni, i když se student v práci nevyhnul některým chybám, např. chybí odkazy v textu na některé obrázky, v souvětích chybí čárky oddělující věty, jsou uvedeny odkazy na přílohy B a C, ale mají to být přílohy A a B (str. 23) . Dobrý dojem trochu kazí i zřídka vynechaná menší prázdná místa. Vzhledem k výše jmenovaným skutečnostem hodnotím práci stupněm Velmi dobře B (85b)

85

eVSKP id 76718