ŠAFÁŘOVÁ, M. NOVÉ NA STARÉ – Brno, nároží Bratislavská - Stará [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2014.

Nový, Vítězslav

Velmi citlivý, promyšlený návrh snažící se nejen brát – těžit z genia loci místa, ale také dávat, přinášet pozitivní impulsy do celé lokality a jejího okolí s výrazným motivem principu vrstvení (prostorů, funkcí, provozů) a hierarchie. Senzitivita práce se může místy jevit v její snad až přílišné komplikovanosti (zrcadlící však věrně osobnost autorčinu), dokládá však extrémně svědomitý přístup k tématu, analytické schopnosti i celkové koncepční myšlení autorky. Předloženou bakalářskou práci doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení A 95.

Přístup studenta ke zpracování A Svědomitý, samostatný a intenzívní přístup k bakalářské práci s dobrým časovým rozvrhem.
95

Foretník, Jan

Předloženou bakalářskou práci doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení

Urbanistické řešení A 18 Autorka zcela uzavírá blok. Prostor ulice Bratislavská rozšiřuje jemným prolomením hmoty domu. Tento motiv bohužel zůstává osamocen. Veřejný prostor ale autorka tvoří především ve vnitrobloku, který je rozdělen na tři části s různým stupněm intimity. Tento princip je velmi vhodně podpořen rozmístěním jednotlivých funkcí v parteru, vnitroblok se tak může stát skutečně živým prostorem. Oceňuji řešení cyklistické dopravy v návrhu. Nerozumím však, proč je cyklistický pruh vyčleněn ve směru jednosměrné komunikace a ne v opačném směru tak, aby byl cyklistům umožněn obousměrný provoz.
Architektonické řešení B 17 Autorka přizpůsobuje měřítko okolní zástavbě především velikostí a členěním oken. Za úvahu by stálo též přizpůsobení celé hmoty měřítku okolních domů.
Provozní řešení B 17 Provozní řešení je bezkolizní. Kladně hodnotím skladbu bytů, které jsou převážně malometrážní, autorka navíc pracuje s možností slučování malých jednotek ve větší byty. Některé byty jsou řešeny jako bezbariérové (v takových bytech je vhodnější použít bezbariérovou sprchu než vanu). Ne příliš šťastné je řešení zalomené chodby u větších bytů v 5. NP. Kvalitně jsou řešeny společné prostory, jak pro byty, tak pro hostel. Nedostatky jsou v požárně bezpečnostním řešení pavlačí.
Technicko konstrukční řešení A 18 Konstrukční systém je zvolen adekvátně k účelu stavby. Pochybnosti mám u použití prostého betonu na obvodovou stěnu podzemního podlaží.
Formální úroveň A 18 Odevzdaná dokumentace je úplná, přehledně zpracovaná a na velmi dobré grafické úrovni.
88