PALENČAR, O. NOVÉ NA STARÉ – Brno, nároží Bratislavská - Stará [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2014.

Nový, Vítězslav

Logický, a promyšlený návrh využívající potenciálu místa a jeho okolí s výrazným motivem kontrastu objektů přiléhajících k ulicím Bratislavská a Stará ve funkčním i materiálovém smyslu slova. Celkový architektonický výraz je příjemný a elegantní, přesto jako by navrhovaným objektům chybělo výraznější (přesvědčivější?) architektonické ztvárnění. V celkovém hodnocení lze konstatovat vysoce kultivovanou práci, profesionální v urbanistickém, architektonickém i grafickém zpracování přesvědčivě dokládající schopnost autora obstát v praxi. Současně výrazně oceňuji autorův příkladný a svědomitý přístup k práci na projektu. Předloženou bakalářskou práci doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení A 90.

Přístup studenta ke zpracování A Svědomitý, samostatný a intenzívní přístup k bakalářské práci s výborným časovým rozvrhem.
90

Foretník, Jan

Předloženou bakalářskou práci doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení

Urbanistické řešení B 17 Autor uzavírá blok a na nároží vytváří malou piazzetu s jednou stranou zkosenou. Nevhodným řešením je, že dva objekty, na které hmotu piazzeta rozděluje, se dotýkají „na střih“. Přínosné je vytvoření dvou dvorů ve vnitrobloku s odlišnou mírou intimity. Neřešen zůstává vysoký štít objektu v sousedním vnitrobloku. Funkční využití se autor snažil zvolit tak, aby byl polyfunkční objekt využíván po celý den.
Architektonické řešení B 16 Autor analyzuje prvky historizujících fasád a snaží se je aplikovat. Výsledný přepis však na celku není zřetelný. Měřítko stavby do okolí nezapadá.
Provozní řešení B 16 Dispoziční řešení jednotlivých celků je řešeno funkčně. K provozním kolizím dochází v přístupu k některým těmto celkům: sportovní hala a bytové jádro sdílí společný výtah (nikoli schodiště) a byty C1 a C2 jsou přístupné pouze přes recepci kanceláří. Velikost výtahů se jeví jako předimenzovaná.
Technicko konstrukční řešení A 18 Nosný systém (kombinace ŽB skeletu, zděného stěnového systému a dřevěných nadstaveb) je zvolena adekvátně k účelu stavby. Neprůkazné jsou skladby podlah v konstrukčním detailu – použití „topných tvarovek“ předpokládá použití podlahového vytápění, jehož účinnost je výrazně snížena tepelným izolantem pod nášlapnou vrstvou.
Formální úroveň B 17 Předložená dokumentace je kompletní, přehledná a na dobré grafické úrovni. Nevhodná je odlišná orientace půdorysů. Oceňuji uvedení analýz. Otázkou zůstává, zda je potřeba v dokumentaci uvádět i obrázky z podkladů bakalářské práce.
84

eVSKP id 72946