FEŇO, R. NOVÉ NA STARÉ – Brno, nároží Bratislavská - Stará [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2014.

Jura, Pavel

Poměrně konvenční urbanistické a objemové řešení zástavby je výsledkem obtížného hledání konceptu v průběhu návrhu, dokladuje snahu autora definovat menší měřítko objemu zástavby. Diskutabilní je ekonomie dispozičního řešením dvou bytů na jedno schodiště. Výsledná práce je však zpracována velmi dobře graficky, s jednoduchým, avšak působivým řešením fasád.

Přístup studenta ke zpracování B aktivní přístup
85

Mutina, Petr

Práce prověřuje schopnost autora řešit dispoziční a funkční vazby. Více pozornosti by zasloužilo věnovat povrchům vzniklého náměstí. Soubor staveb by byl v praxi realizovatelný.

Urbanistické řešení A Urbanistický záměr vytvoření náměstí – veřejného prostoru před divadlem Radost je koncepční a městotvorný. Členění hmot navržených objeků je v měřítku dané lokalitě. Orientace ke světovým stranám je problematická, nicméně autor si s tímto handicapem v celku poradil. Zastrčenost domu pro seniory je diskutabilní a více pozornosti měl autor věnovat jeho kolí i náplni.
Architektonické řešení A Vazba nových objektů na okolní zástavbu, jejich podlažnost a hmotové členění je optimální. Použití ušlechtilé omítky tlumených barev působí příjemně a celému komplexu dodává jemný vzhledový charakter. Střídavě uskakující výplně otvorů fasád objektů na sebe nepřímo navazují, tento záměr je mírně prvoplánový, což u administrativního objektu je křečovité.
Provozní řešení C Provozní řešení je celkem přehledné a srozumitelné. Správně je řešeno podzemní parkování, které má jasné návaznosti na schodišťové jádra jednotlivých objektů. Autor se věnoval i řešení parteru, jsou zde patrné prvky mobiliáře a zeleně. Ostatní dispoziční řešení pater je dobře čitelné. Dispoziční řešení bytů a pokojů pro seniory je průměrné. Neekonomické je použití tří schodišťových jader. Objekt pro seniory potřebuje silnější obslužné a dopravní vazby, které zde jsou potlačeny.
Technicko konstrukční řešení C Jedná se o železobetonový skelet s kombinací vyzdění. Vzhledem k rozmanitosti objektů, postrádám více technických místností, které by podpořily komplexnost znalostí autora. Absence instalačních jader, jejich návaznosti a koncepční řešení střech je patrné. Skladby podlah neodpovídají normovým požadavkům. Silný motiv ostění oken není nikde definován a objasněn.
Formální úroveň A Grafická úroveň je dobrá, vizualizace objektů v zákresu do fotografie jsou zdařilé. Méně propracované jsou výkresy řezů a samotného detailu.
85

eVSKP id 72956