LÁTALOVÁ, B. Bývalá věznice v Uherském Hradišti ? [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2014.

Mléčka, Jan

Barbora Látalová se ve své diplomové práci navrací do rodného Uherského Hradiště. Autorce důvěrně známý opuštěný objekt věznice v těsném sousedství významného dopravního uzlu autobusového nádraží se širší veřejnosti do podvědomí zapsal především osobností sadistického komunistického vyšetřovatele Aloise Grebeníčka. Na symbolickém uctění památky v místě umučených a popravených Látalová vystavěla svůj koncept soudobé věznice, založené dle skandinávského vzoru na motivaci, důvěře a odpuštění. Propojení památníku s tzv. "otevřenou" věznicí jedinečným způsobem každodenně aktualizuje historické období nesvobody a likvidace v konkrétní projev sebevědomé demokratické společnosti.

Přístup studenta ke zpracování Soustavný s hlubokým zájmem a osobním nasazením
90

Boleslavská, Yvona

S ohledem na náročnost řešení exponovaného objektu je z předložené práce patrná schopnost autorky orientovat se v problematice a zvládnout uplatnění se v praxi.

Urbanistické řešení A Autorka řeší velmi exponovanou lokalitu města Uherské Hradiště v těsné blízkosti samotného historického jádra a v sousedství autobusového nádraží. Idea diplomové práce - zhodnocení dnes velmi zdevastovaného objektu původní věznice - je z pohledu urbanistického velmi pozitivní.
Architektonické řešení C Architektonický koncept revitalizace a konverze zchátralých objektů je prezentována v diplomové práci jako kombinace úprav stávající stavby s návrhem spojovacího krčku jako prvku soudobé architektury. S jistými rozpaky hodnotím ztvárnění střešních skleníků evokujících svým tvarem tovární halu. Pozitivně hodnotím prolomení obvodové zdi a připojení vnitřní zahrady areálu k veřejným prostorám. Ve výkresové dokumentaci postrádám podrobnější architektonický názor na přístavbu spojovacího krčku, na členění okenních otvorů a celkovou barevnost.
Provozní řešení B Dispozice areálu má jasný koncept, je přehledná a srozumitelná. Jistým nedostatkem je skutečnost, že je navržena pouze pro vězně mužského pohlaví, což limituje funkční možnosti provozu. V uzavřené části chybí rovněž WC a hygienické zázemí pro imobilní. Možnost účastnit se duchovních obřadů nebo pouze vyhledat klid k rozjímání by mělo být dopřáno především uvězněným, neboť právě tato možnost je předstupněm pro jejich návrat do společnosti.
Technicko konstrukční řešení E Technicko-konstrukční řešení vychází z dokumentace stávajících objektů a případné detaily a princip konstrukce navrženého spojovacího krčku není doložen. V detailech střechy 1:10 chybí dimenze prvků.
Formální úroveň C Po formální stránce lze práci vytknout velikost zvoleného písma – texty jsou prakticky nečitelné. Další výtka je ke zpracování průvodní zprávy, která neodpovídá požadavkům po obsahové stránce. Celková grafická úroveň práce (až na uvedené připomínky) je dobrá.
74

eVSKP id 70810