FIALA, M. Terminál pro testování datových přenosů vozidel MHD [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2014.

Macho, Tomáš

Úkolem pana Bc. Michala Fialy bylo navrhnout a realizovat terminál pro testování datových přenosů mezi vozidlem MHD a modulem ovládajícím výhybky. Diplomová práce navazovala na předcházející semestrální práci. Pan Fiala disponoval solidními znalostmi z oblasti návrhu a konstrukce elektronických obvodů i tvorby embedded software. Pomocí reverzního inženýrství dokázal analyzovat komunikační protokol. Během práce pravidelně konzultoval dosažené výsledky. Prokázal schopnost samostatně řešit inženýrský problém i pracovat s literaturou. Zadání práce považuji za splněné ve všech bodech. Jako vedoucí hodnotím práci pana Bc. Michala Fialy známkou výborně (A /92 bodů).

92

Holek, Radovan

Diplomová práce pana Michala Fialu je zaměřena na návrh a realizaci terminálu pro testování datových tenisů vozidel MHD. Náročnost práce odpovídá požadavkům kladeným na diplomovou práci. Zadání obsahuje seznámení se s datovými přenosy pro identifikaci vozidel MHD, rozbor možných řešení realizace terminálu, výběr vhodné varianty, realizaci obvodového řešení terminálu, zhotovení prototypu s výhledem na sériovou výrobu a v neposlední řadě návrh a odladění potřebného softwarového vybavení. Práce je logicky rozvržena do 6. ti kapitol, dosažených výsledků a závěru. V kapitole 1. a 2. diplomant popisuje základní vlastnosti použitých jednotek BSV-TR 12 a BSV-TR 15 a zde se diplomant zmiňuje o nedostatečné dokumentaci analyzovaných jednotek pro vysálání a příjem řídících signálů. Ve třetí kapitole se diplomant podrobně věnuje analýze komunikačního protokolu a vytváření kontrolního součtu CRC. Výsledkem analýzy je úplný popis existujícího komunikačního protokolu a zjištění polynomů pro výpočet kontrolního součtu. Také se zde zabývá možností rozšíření existujícího protokolu o další údaje. Ve čtvrté kapitole diplomat provedl rozbor možných řešení a zvolil koncepci vycházející z návrhu vlastního zařízení složeného jako modulární systém složený ze dvou modulů, komunikujících pomocí rozhraní RS-485. Pátá kapitola obsahuje vlastní návrh zařízení od blokových schémat až po elektrická schémata jednotlivých bloků. Kapitola obsahuje také výpočtu hodnot u pasivních součástek. Kapitola podrobně popisuje návrh modemové a ovládací desky včetně rozboru napájecích obvodů. Shodné moduly na obou deskách jsou řešeny stejným zapojením (procesor, rozhraní RS485) což zjednodušuje jak popis, tak i realizaci a oživování celého terminálu. V šesté kapitole diplomant popisuje zvolené programové vybavení včetně použitého protokolu MODBUS. V kapitole 6.3.2 diplomant uvádí rozdělení veřejných funkcí bez bližšího rozboru souvislostí pro použití těchto veřejných funkcí. Přebrané odstavce jsou označeny a uvedeny v seznamu použité literatury. Celá práce je sestavena v logické sledu a její vypracování i dosažené výsledky (realizované funkční moduly) svědčí o inženýrských schopnostech diplomanta. Práci pana Michala Fialy hodnotím známkou výborně (A/92 bodů)

91

eVSKP id 73446