KOŘÍNEK, M. Digitální vstupně/výstupní karta s USB konektivitou [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2014.

Macho, Tomáš

Pan Bc. Milan Kořínek se ve své práci zabýval návrhem a realizací digitální vstupně/výstupní karty komunikující po sběrnici USB s počítačem PC vybaveným OS Windows 7. Pro komunikaci s kartou měl vytvořit potřebný software do počítače PC. Téma práce vychází z představ firmy Honeywell International s.r.o. Diplomová práce navazovala na předcházející semestrální práci. Pan Kořínek se dokázal zorientovat v oblasti návrhu hardware i software. Prokázal schopnost samostatně pracovat s literaturou. Během práce na semestrálním projektu pracoval usilovně a svědomitě. Diplomové práci již takové úsilí nevěnoval, proto se mu nepodařilo plně dokončit část software pro PC - autonomní režim. Dále v práci postrádám kapitolu popisující dosažené výsledky, kde by byl uveden např. přehled testů hardware a software. Zadání práce považuji s výjimkou části bodu 5 za splněné. Během práce na diplomové práci pan Kořínek bohužel konzultoval postup prací a dosažené výsledky s vedoucím práce velmi sporadicky. Jako vedoucí hodnotím práci pana Bc. Milana Kořínka známkou dobře (C/75 bodů).

75

Holek, Radovan

Diplomová práce pana Bc. Milana Kořínka se zabývá návrhem a realizaci digitální vstupně/výstupní karty u USB konektivitou. Náročnost práce odpovídá požadavkům kladeným na diplomovou práci. Zadání obsahuje seznámení se s specifikací USB rozhraní s přihlédnutím implementaci do systémů Windows XP/7, rozbor možností realizace karty 32 binárních vstupů/výstupů, vlastní návrh a realizaci karty a implementace potřebného softwarového vybavení s přihlédnutím k požadované eliminaci zpoždění způsobených dobou odezvy OS systému Windows XP/7. Práce je rozvržena do 6. ti kapitol a závěru. V první kapitole, nazvané Vstupní analýza jsou jednak specifikované základní požadavky,dále je zde krátké shrnutí zkušeností s původní kartou a jsou zde definované základní parametry jednotlivých komponent budoucího řešení. Druhá kapitola nazvaná Logický analyzátor popisuje obecné vlastnosti logických analyzátorů a v práci je zbytečná. Třetí kapitola se věnuje popisu standardu USB, jedná se o převzatou část ale pro návrh výsledního zařízení a výběr vhodné USB třídy je potřebná. Vlastní hardwarový návrh vstupně/výstupní karty je proveden v kapitole 4. V této části chybí základní blokové schéma, ze kterého by bylo patrné zvolené řešení a význam jednotlivých modulů. Je třeba ocenit zjednodušená schémata (například Obr. 4.6 na straně 42), která pouze na vybraných vodičích demonstrují navržené řešení všech portů. Také je třeba ocenit navrženou ESD a nadproudovou ochranu všech portů a návrh externího napájecího zdroje. Vlastní návrh čtyřvrstvé DPS je velmi zdařilý a na profesionální úrovni. Firmware pro USB kartu je stručně popsaný v kapitole 5. Návrh knihovny pro karu je popsán v kapitole 6. Zde jsou uvedeny jednotlivé funkce pro konfiguraci a přímý zápis nebo čtení. Autonomní režim, který by zajistil eliminaci zpoždění způsobených dobou odezvy OS Windows je popsaný v kapitole 6.3. Je zde proveden popis autonomního režimu, definované funkce pro zápis testovacího skriptu a funkce pro čtení výsledků skriptu. Z popisu uvedeného v závěru diplomové práce vyplývá že tento autonomní režim nebyl do karty implementováný. Přebrané odstavce a kapitoly jsou označeny a uvedeny v seznamu použité literatury. Celá práce je sestavena v logické sledu a její vypracování i dosažené výsledky (realizované funkční moduly) svědčí o inženýrských schopnostech diplomanta. Práci pana Bc. Milana Kořínka doporučuji k obhajobě.

75

eVSKP id 73450