URBANOVÁ, M. Klimatizace a větrání restauračního provozu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2008.

Janotková, Eva

Předložená diplomová práce slečny Magdalény Urbanové obsahuje 86 stran textu, 4 strany příloh s rozpisem materiálů, 3 výkresy (1 výkres formátu A0, 2 výkresy formátu A2) a CD s elektronickou formou práce. Diplomová práce je členěna do 10 kapitol doplněných o úvod, závěr, seznam použitých zdrojů, seznam nejdůležitějších označení a přílohy. Cílem diplomové práce byl projekt klimatizace a větrání rekonstruovaného restauračního provozu, tj. restaurace a přilehlé kuchyně. Diplomantka zpracovávala práci se zájmem, systematicky a průběžně po celý akademický rok. Konzultovala řešené problémy a předkládala výsledky své práce. Při řešení prokázala schopnost rychlé orientace v daných problémech a schopnost jejich samostatného řešení. Práce zcela splňuje požadavky a cíle zadání, je logicky uspořádaná, věcně správná a má výbornou grafickou úroveň. Součástí práce je i stručná Technická zpráva obsahující všechny potřebné náležitosti.

Pavelek, Milan

Diplomová práce slečny Magdalény Urbanové má 85 stran textu a obsahuje 10 kapitol, úvod, závěr, seznam použitých zdrojů a seznam nejdůležitějších označení. Dále jsou zde přílohy s rozpisem částí vzduchotechnických zařízení, výkresová dokumentace a elektronická verze práce. Prvá kapitola je věnována úvodu do problematiky klimatizace a druhá kapitola popisuje řešený objekt. Pak následují kapitoly zabývající se výpočtem množství větracího vzduchu, tepelných ztrát, tepelné zátěže a psychrometrickým výpočtem a dále pak kapitoly zabývající se návrhem vyústek, vzduchotechnické sítě a strojovny vzduchotechniky. Desátá kapitola obsahuje technickou zprávu a za ní je závěr. Diplomová práce se zabývá řešením klimatizace, která patří mezi stěžejní problémy v oblasti techniky prostředí. Diplomantka použila při řešení správné postupy, práce je rozsáhlá, logicky uspořádaná, přehledná a použitelná v praxi. Grafická úprava je rovněž na vysoké úrovni a celkové zpracování je velice pečlivé. K práci mám následující připomínky: * Přes pečlivé zpracování se v práci vyskytují i nejasnosti vzniklé zkracováním textů. Např. na str. 44 je nesrozumitelný 4. řádek zdola, na str. 48 je nesrozumitelný 2. řádek shora, nebo na str. 61 je napsáno „Průměr odtahu odsavače je 150 mm“, přičemž na obr. 7.4 je nakresleno jen potrubí obdélníkové. * V práci jsou výjimečně drobné chyby a přepisy. Např. na str. 77 jsou ve výčtu podkladů dvě normy stejné, na str. 80 se píše, že „zařízení splňovaly dané požadavky“, v některých tabulkách nejsou tečky nad označením tepelných toků a v seznamu označení jsou délky stínů v okenním otvoru bezrozměrné. Práce splňuje zadání a často i překračuje požadovaný rozsah, a to názornými obrázky a podrobným popisem některých řešených problémů. Diplomantka dokázala aplikovat poznatky získané studiem při řešení praktických úloh.

eVSKP id 12705