HŮLA, V. Modulární redakční systém pro www a mobilní zařízení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2014.

Holek, Radovan

Bakalářská práce pana Vladimíra Hůly se zabývá návrhem a realizací modulárního redakčního systému pro www a mobilní zařízení. Student během práce prokázal velmi dobré znalosti v oblasti návrhu informačních systémů při použití různých vývojových prostředí a knihovních modulů. Přístup studenta k vypracování bakalářské práce byl svědomitý, realizaci práce věnoval dostatek času. Navrhnul, zrealizoval a o ověřil základní funkčnosti vzorového redakčního systému včetně jeho provozu na různých typech zařízení. Student využíval pravidelně konzultace jak v procesu analýzy tak při vlastní realizaci vzorového redakčního systému. Pro práci si zvolil vhodné frameworky a knihovny umožňující oddělení datové a presentační vrstvy.a také použití různých databázových strojů. Výsledkem práce studenta je plně funkční redakční systém složený ze základních uživatelských modulů.

92

Macho, Tomáš

Bakalářská práce pana Vladimíra Hůly byla zaměřena na návrh a implementaci redakčního systému, který má fungovat jak na monitoru s vysokým rozlišením, tak na displeji mobilního zařízení (je požadován tzv. responzivní layout stránky). Náročnost zadání považuji po odborné i časové stránce za odpovídající požadavkům kladeným na bakalářskou práci. Na začátku práce autor uvedl stručný přehled front-end frameworků a frameworků pro přístup do databáze a porovnal jejich funkce. Následně pro svou práci zvolil Nette Framework včetně databázové vrstvy Nette/Database a pro vytvoření responzivního layoutu framework Twitter Bootstrap. Volbu Nette považuji za správnou, ale její odůvodnění, že pro framework existuje dokumentace v češtině považuji za neadekvátní. Dle mého názoru, absolvent bakalářského studia technické university by měl být schopen bez problémů využívat technickou dokumentaci v anglickém jazyce. V kapitole 4 pan Hůla provedl systémovou analýzu, navrhl datový model a nakreslil diagram datových toků redakčního systému. Kapitoly 5 až 8 obsahují návrh jednotlivých modulů včetně datových modelů, diagramů datových toků a stavových diagramů a vlastní implementaci celého informačního systému. Tyto části práce jsou vlastním dílem autora a mají solidní odbornou úroveň. Kladně hodnotím, že autor použil kromě front-end frameworku také framework pro přístup do databáze, čímž zrychlil a zefektivnil celou aplikaci. Oceňuji také použití komponent Paginator, Grido a RelativePaginationCollection. Poměr mezi částí práce převzatou z literatury a vlastním dílem pana Hůly považuji za vyvážený. Práce má solidní jazykovou úroveň. Grafické stránce práce lze vytknout malou velikost písma např. v kontextovém diagramu (str. 26) a systémovém diagramu (str. 27). Tyto obrázky bylo vhodné zvětšit a umístit na stránku formátu A3. Všechny body zadání považuji za splněné v plném rozsahu. Vzhledem k uvedeným skutečnostem hodnotím práci pana Vladimíra Hůly známkou výborně (A/92 bodů).

92

eVSKP id 73648