ŠINDELEK, M. Orientační určení hmotnosti zátěže na vertikální zdviži [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2014.

Štohl, Radek

Během zpracování bakalářské práce student prokázal teoretické i praktické znalosti. Řešení práce věnoval nutné úsilí. Částečně prokázal schopnost samostatné práce při návrhu a realizaci měřicího řetězce pro orientační měření a vyhodnocení hmotnosti zátěže na vertikální zdviži. Konzultací využíval v minimální míře, což se odrazilo na úrovni průvodní zprávy. Z hlediska vedoucího nemám k práci studenta zásadní připomínky.

72

Šedivá, Soňa

Cílem bakalářské práce bylo provést rešerši v oblasti měření hmotnosti, návrh řešení určení hmotnosti zátěže ve zdviži Logimat a realizovat a ověřit úpravu softwaru pro příslušný PLC. Práce je složena ze čtyř hlavních částí. V kapitole 1 a 2 je popsána skladovací věž Logimat a dále je uveden teoretický rozbor tenzometrů a asynchronních motorů. Bohužel tyto dvě kapitoly na čtenáře působí dojmem, že student náhodně pospojoval výtahy z literatury, které by se mohly práce týkat. Jednotlivé odstavce nejsou ani sjednoceny co do formátu písma a formátu odstavce. Navíc student jako literární zdroj teoretické části využívá ve větší míře Wikipedii, což není u vysokoškolské práce vhodné, když je k daným problémům dostatek vhodnějších literárních zdrojů. V kapitole 2.3 navíc chybí citace části textu a hlavně použitých obrázků, které jsou převzaty z literatury [9], která je uvedena v seznamu literatury. V druhé části práce (kapitoly 3 a 4) je popsáno měření hmotnosti vycházející z vážení zásobníků pomocí tenzometrů a dále z měření odběru proudu motoru, kterým je poháněn elevátor. Student uvádí, že metoda využívající tenzometrů nebude využita také z důvodu pořízení drahých komponent, aniž by v práci provedl nějaký průzkum trhu nebo alespoň uvedl, kolik by orientačně toto řešení stálo. Třetí část práce (kapitola 5) je věnována popisu programovatelného automatu. V poslední části (kapitola 6) je rozbor vlastního programu a výstupy z provedených experimentů. Popis vlastního programu je popisován dosti obecně, nejsou uvedeny konkrétní zadávané hodnoty například tolerancí, které student při měření použil, apod. Po formální stránce má bakalářská práce velmi špatnou úroveň. V celé práci i v seznamu literatury není dodrženo požadované formátování, sled práce (hlavně v teoretické části) je dosti chaotický, student se často v práci odkazuje na jiné tabulky nebo grafy, než kde je uvedeno to, co v textu popisuje (např. str. 30 odkaz na tabulku 4.1, správně má být 4.4). To vše způsobuje, že čtenář práce musí neustále listovat dopředu nebo dozadu v práci. U některých rovnic nejsou vysvětleny symboly a nejsou uvedeny jednotky veličin, které jsou do vztahů dosazovány. V textu nejsou symboly psány kurzívou. U rovnice 2.12 je místo Ud uveden symbol pro napětí naprázdno Dd. V některých grafech chybí legenda, není jednotné označení veličin (v textu student uvádí označení otáčky, v grafech rychlost). V tabulkách 4.4, 4.6 a 6.2 je v posledním sloupci uveden rozdíl v procentech, i když dle mého názoru student počítá relativní chybu (použitý výpočtový vztah není v práci uveden). I přes výše uvedené výtky doporučuji práci k obhajobě.

55

eVSKP id 73697