DRÁPALA, M. Výroba výztuže dveřního zamykání sdruženým nástrojem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.

Peterková, Eva

Diplomová práce Miroslava Drápaly se zabývá návrhem výroby výztuže dveřního zamykání. V rámci řešení diplomant provedl potřebné výpočty nutné pro volbu vhodného stroje a návrh sdruženého nástroje pro výrobu zadané součásti doloženého výkresovou dokumentací. Rozsah a provedení práce odpovídá stanovenému zadání. Student v průběhu řešení pracoval aktivně, svědomitě a samostatně.

Staněk, Vojtěch

Na začátku předložené diplomové práce byla v krátkosti, ale věcně a názorně představena řešená součást. Následovalo seznámení s možnými výrobními technologiemi, jak výroby rozvinutého tvaru a následného ohýbání jednotlivě za sebou, tak i sdružený postupový nástroj na stříhání a ohýbání. Na základě velké roční série a dalších faktorů bylo správně rozhodnuto pro výrobu právě sdruženým postupovým nástrojem upnutým do mechanického lisu, který bude součástí automatizované linky uzpůsobené pro výrobu ze svitků. Poté byly řešeny kapitoly týkající se aktuálních literárních studií na technologie, kterých se řešená diplomová práce týká, tj. stříhání a ohýbání. Tyto části práce byly velmi pěkně zpracovány, jak po slohové tak zejména po grafické stránce (uvedené obrázky i tabulky nebyly pouze okopírovány ze zdrojů, ale autor práce většinu z nich pečlivě předělal, což v celkovém konceptu práce působí velmi pozitivně). V pár případech ve větách chyběla slova, jako je, se a ji, ale práce tím na své eleganci rozhodně neztratila. Následovaly kapitoly týkající se samotného návrhu výroby řešené součásti, technologické výpočty a návrh stroje a nástroje. Toto bylo zpracováno vzorově, výpočty byly správně odkazovány na teoretické vztahy z rešeršní části diplomové práce, navíc byly doplněny o další názorné obrázky, které o to více přidávaly na přehlednosti a celistvosti práce. Výkresová dokumentace, stejně jako představení možných variant uspořádání jednotlivých střihů v postupovém nástroji byly provedeny na zcela profesionální úrovni. Konstrukce nástroje rovněž bez připomínek, autor používal normalizované díly (pružiny, vodící sloupky a pouzdra atd.) přímo z katalogů od běžně dostupných výrobců, což je v praxi nezbytné. Celkově práce působila velmi pozitivním dojmem, autor zadání s přehledem splnil.

eVSKP id 71989