ŽUFFOVÁ, M. Komparácia nástrojov marketingu a návrhy na zlepšenie ich využívania za účelom zvýšenia konkurencieschopnosti v segmente luxusných hotelov (v čase krízy) [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2011.

Posudky

Posudek vedoucího

Zich, Robert

Práce má uspokojivou úroveň. Lze ji prakticky využít pokud bude přihlédnuto ke zmíněným nedostatkům. Je dobrým základem pro další řešení dané problematiky. Otázky k obhajobě 1. V analýze na straně 51 uvádíte, že hotel má liniovou strukturu spojenou s rychlým rozhodování a velkými nároky na vedoucí. Na straně 52 definujete styl vedení jako depokratický. Jak jdou tyto dvě tvrzení dohromady? 2. Jak byste konkretizovala cíle uvedené v plánu komunikačního mixu? 3. Vysvětlete kampaň v "NAME IT Gay Lifestila Magazine" zejména pak s ohledem na definované klíčové segmenta zákazníků. 4. Co bude nosnou myšlenkou reklamních aktivit? 5. Vyvětlete podrobněji způsob měření přínosů Vašich návrhů. 6. V čem povedou navrhované kroky ke zvýšení konkurenceschopnosti hotelu v kontextu zvolené strategie diferenciace? Pro vysvětlení použijte hodnotový řetězec.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 E V některých částech práce chybí citace - např. kapitola 1.2.1, 1.2.2, úvod kapitoly 1.3. Nejde sice o zásadní kapitoly, ale obecně je to nedostatek práce. Větší část teorie má citace na přijatelné úrovni.
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň C Práce má poměrně nepřehlednou strukturu a v některých případech i nevhodně zvolené nadpisy - např. nadpis kapitoly 2. Špatná čitelnost dotazníku v příloze.
Odborná úroveň navrhované části E Návrhy zaměřené na komunikační mix nemají jasně vymezené zdůvodnění. Návrhy zaměřené na oblast konkurenceschopnosti se opírají primárně certifikaci. Není jasně vysvětleno v čem bude reálně posílena konkurenceschopnost, a to zejména s ohledem na fakt, že hotel se zaměřuje na diferenciaci.
Přínos a praktické využití návrhu D Přínos návrhů spočívá zejména v tom, že vymezuje některé možné oblasti, na které by se hotel měl do budoucna zaměřit.
Iniciativa a samostatnost při zpracování C V převážné míře samostatná práce.
Splnění cíle a rozsahu zadání D Cíle práce lze považovat v základní rovině za naplněné. Rozsah zpracování odpovídá hodnocení. Nejlépe jsou naplněny cíle týkající se analytické části práce.
Úroveň zpracování teoretické části (poznatky získané studiem) D Teoretická část vymezuje pro dané téma použitelná východiska. Jistým problémem je struktura a přehlednost. Větší důraz mohl být kladen na samotné marketingové nástroje a jejich přínos pro konkurenceschopnost firmy.
Úroveň zpracování analytické části (zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody) D Analýza obsahuje množství informací, ale vzhledem ke struktuře je těžké se v ní zorientovat. Je škoda, že některé části nebyly lépe shrnuty - např srovnání s konkurencí apod. Chybí finanční stránka stávajících marketingových aktivit. V zásadě lze ovšem analýzu považovat za přínosnou, protože sohrně předkládá řadu údajů, se kterými lze dále pracovat.
Navrhovaná známka
D

Posudek oponenta

Mráček, Pavel

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Úplnost vypracování D
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce C
Úrověň zpracování diplomové práce (originalita, zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody) C
Odborná jazyková úrověň C
Písemná a grafická úprava D Nepříliž vhodná kombinace s jiným jazykem v grafech.
Obtížnost a správnost řešení C
Přínos a praktické využití návrhu C
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 40656