MORÁVEK, A. Převodové ústrojí traktoru Zetor Forterra HSX [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.

Škopán, Miroslav

Předložená je práce je zpracována pečlivě a je logicky a přehledně členěna. Při své práci autor využíval jak běžných znalostí, získaných v průběhu svého studia, tak i řadu zdrojů z odborných publikací a internetu. Práce obsahuje podrobný technický popis a částečnou analýzu převodového ústrojí traktoru Zetor Forterra HSX. Závěrem této části je provedeno až příliš stručné porovnání s převodovkou traktoru Zetor Major a s vybranými světovými výrobci. Na základě toho je předložen ve schematické podobě vlastní návrh autora pro řadu malých traktorů s výkonem do 30 kW a rychlostí do 30 km/hod. Jedná se o ideový návrh s konkrétními hodnotami doporučených převodů, ale bez bližšího zdůvodnění. Práce má spíše rešeršní charakter. Je v ní mimo jiné i několik věcných a formálních nedostatků. Konkrétně se jedná o: - drobné chybu a přepisy v textu, - některé neobratné větné a technické formulace, - z uvedených zdrojů není zřejmé, kde student získal údaje o schématech převodovek a počtu zubů jednotlivých ozubených kol, - ničím důkladněji nezdůvodněný vlastní koncepční návrh převodovky, Předložená práce má průměrnou úroveň. Zadané téma by si zasloužilo hlubší propracování. I přes výše uvedené částečné výhrady konstatuji, že je bakalářská práce v souladu se zadáním a Aleš Morávek v ní prokázal odpovídající znalosti studovaného oboru a tím i schopnost budoucí samostatné práce či pokračování v dalším stupni studia. Doplňující otázka k obhajobě: Podrobně zdůvodněte Vámi navrženou koncepci převodovky

Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod D
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry D
Práce s literaturou včetně citací D

Kašpárek, Jaroslav

Student ve své práci řeší převodové ústrojí traktoru. Převážná část této práce má být řešena kritickou rešerší stávajícího řešení u traktorů Zetor Forterra a Major. Následně měl student provést návrh zjednodušené koncepce převodového ústrojí včetně ověření požadovaných vlastností. Student rešeršní část práce pojal velmi dopodrobna. Jednotlivé části převodového ústrojí jsou doloženy schématy a obrázky. Bohužel v rešerši autor u jednotlivých kapitol nedoplnil citaci zdrojů informací (a to i hodnot parametrů převodových poměrů a tabulek), což je pro rešeršní část dosti podstatná formální chyba. Při vlastním návrhu převodového ústrojí autor neprovedl rozbor schémat konkurence pro lehčí řady. Není možno tedy porovnávat odlehčenou verzi ze Zetoru Forterry s konkurencí. Navíc je tato vlastní koncepce už na počátku poznačena netechnickým výrazem (na straně 25, druhý řádek), který definuje návrhové schéma pro určitou výkonovou skupinu motorů. Není zde ani zmíněno, zda je to studentův návrh a zda je to jen jedna z variant. V další části opět autor popisuje a dokládá obecným vzorcem (6.1, 6.2, 6.3) a opět tabulkami, které neodkazuje na žádné zdroje informací. Práce je z hlediska požadavků a cílů dle zadání splněna. Postup práce je přehledný jen v rešeršní práci. Rozsah řešení práce je úměrný velikosti bakalářské práce. Schopnost studenta interpretovat své dosažené výsledky a vyvozovat z nich dílčí závěry je spíše uspokojivá. Uspořádání osnovy práce je logické, pouze nedoložením odkazů citací jednotlivých parametrů u vzorců způsobuje nepřehlednost a nevěrohodnost hodnot. Grafická úprava textové části práce je dobrá, zpráva obsahuje přiměřené množství schémat a obrázků. Stylistická úprava a pravopis je poznamenán: -Překlepy = str. 16, 18, 20 -Netechnickým vyjadřováním = str. 10, 12, 13, 14, 25 Citace zdrojů literatury nejsou uvedeny zcela správně, počet uváděné literatury je malý pro tento typ práce. I přes uvedené výhrady doporučuji tuto práci k obhajobě.

Splnění požadavků a cílů zadání D
Vlastní přínos a originalita E
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry D