SMYČEK, O. Regulační a bezpečnostní prvky hydraulických obvodů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.

Škopán, Miroslav

Předložená práce se zabývá regulačními a bezpečnostními prvky ve stavbě hydraulických obvodů. Při své práci autor využíval jak běžných znalostí, získaných v průběhu svého studia, tak i řadu zdrojů z odborných publikací a internetu a také částečně zkušeností ze své dosavadní praxe externího spolupracovníka jedné firmy, zabývající se mimo jiné i navrhováním a provozem výměníkových stanic.. Práce je rozdělena na dvě části. První, rešeršní část, se věnuje přehledu nejčastěji používaných regulačních a bezpečnostních prvků. Je koncipována jako možný doplňkový studijní text pro studenty bakalářského studia. Ve druhé části je předložen návrh ventilů zkratového okruhu výměníková stanice. Celkově práce působí poněkud chaotickým a neuspořádaným dojmem. Jednotlivé kapitoly jsou značně nevyvážené. V rešeršní části se autor věnuje několika typickým či zajímavým produktům v dané skupině. Podstatu a užití jednotlivých prvků uvádí jen rámcově. Velmi slabé jsou kapitoly 3 a 4, které jsou svým rozsahem zcela nepostačující. V kapitole 5 je uveden příklad návrhu ventilu zkratovacího obvodu výměníkové stanice. Výpočet je poplatný standardům, využívaným v tomto oboru. V práci jsem nalezl některé další nedostatky jak věcného, tak i formálního charakteru. Konkrétně se jedná o - drobné chyby a přepisy v textu, - některé neobratné větné a technické formulace, - chybně uvedené odkazy na literaturu v obsahu na str. 8 - nevhodné zarovnávání nadpisů - příliš mnoho převzatých podkladů ze stávajícího učebního textu pro bak. studium [27], - chyba ve schematické značce na obr. 2.3, - v práci postrádám odkaz na ČSN ISO 1219-1 – Hydraulika a pneumatika – Grafické značky, - nejednotné kreslení schématických značek jednoho prvku v různých obrázcích (převzatých), Předložená práce má pouze podprůměrnou úroveň. Zadané téma by si zasloužilo hlubší propracování. I přes výše uvedené výhrady konstatuji, že je bakalářská práce v souladu se zadáním a Ondřej Smyček v ní prokázal základní vyžadované znalosti studovaného oboru. Proto práci doporučuji k obhajobě.

Samostatnost studenta při zpracování tématu D
Grafická, stylistická úprava a pravopis E
Logické uspořádání práce a formální náležitosti E
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii D
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry D
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod E
Splnění požadavků a cílů zadání D

Hloska, Jiří

Předkládaná bakalářská práce má povahu rešerše využitelné jako studijní podklady, která je navíc rozšířena o příklad výpočtu (návrhu) ventilu zkratového okurhu. Kromě rozdělení regulačních prvků hydraulických obvodů a uvedení příkladu příslušných produktů od vybraných výrobců se autor věnoval v kapitole 4 otázce bezpečnosti hydraulických obvodů. Některé související normy jsou pak zmíněny až praktické části, kterou tvoří 5. kapitola. Oceňuji myšlenku využít a tím i porovnat dva různé výpočtové SW pro ověření výsledků získaných analytickým postupem návrhu regulačního ventilu. Po formální stránce je nutné vytknout nevhodné uvedení odkazů na použité zdroje u jednotlivých kapitol, občasné stylistické či gramatické nepřesnosti. Při psaní dalších akademických prací bych doporučil vyvarovat se hodnotícím termínům vyjadřujícím subjektivní stanovisko autora. Práci doporučuji k obhajobě.

eVSKP id 71298