ALEXOVÁ, V. Marketingový průzkum kupního chování v oblasti přípravků na redukci hmotnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2014.

Posudky

Posudek vedoucího

Chalupský, Vladimír

Práce je zaměřená na zajímavou oblast, autorka prokázala schopnost získat relevantní data, zpracovat je a interpretovat. Oceňuji také propracované návrhy, směřující do relevantních oblastí s potenciálem výrazného zlepšení prodejních výsledků. V diskusi prosím odpovědět na otázku: Jakým způsobem je možné využít pro analýzu kupního chování test cenové citlivosti?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B Autorka diplomové práce formulovala své cíle zcela jednoznačně, rozdělila je do dvou oblastí: jednak na cíle, spojené s poznáním zákaznického chování, jednak na ty, které měly směřovat k formulaci návrhů na opatření ke zvýšení prodejnosti konkrétní řady přípravků na hubnutí. Obě tyto oblasti byly velmi dobře naplněny.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B Postup řešení je logický, diplomantka postupovala od vymezení obecných poznatků o přípravcích na hubnutí, přes formulaci dotazníku, zaměřeného na poznání významných faktorů kupního chování zákazníků (zákaznic), přes sběr údajů a jejich interpretaci až ke snaze o formulaci a zdůvodnění reálných návrhů na zvýšení prodejnosti konkrétní výrokové řady. Analytické metody, zrovna tak, způsob sběru informací a jejich zpracování je jsou vhodně zvolené, byť by bylo možné využít širší škálu dotazů pro hlubší poznání procesu nákupního rozhodování
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A Diplomantka zvolila adekvátní metody pro získání informací a tyto také zdařile interpretovala.
Praktická využitelnost výsledků A Diplomantka formulovala své návrhy ve třech oblastech: jednak uvedení nové formy produktu na trh, jednak rozšíření distribuční sítě a také zlepšení komunikace pomocí sociálních sítí. Tyto návrhy důsledně vychází ze zjištěných údajů a pokrývají v dostatečné podrobnosti možnosti, které se pro prodej této specifické řady produktů nabízí.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A Drobné nedostatky - viz např. název analyzované firmy, uváděný jednou jako Prahma, jindy správně jako Pharma
Práce s informačními zdroji, včetně citací B - na úrovni běžného standardu
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Hraběová, Jana

Vhodně koncipovaný dotazník mapující preference spotřebitelů v oblasti přípravků na redukci hmotnosti. Na základě výsledků dotazníku bylo navrženo několik opatření s cílem zvýšení prodejů produktové řady XL-S Medical. Velmi kladně hodnotím návrh na rozšíření distribučního kanálu o fitness centra a uvedení nového produktu na trh včetně cenové strategie.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A
Práce s informačními zdroji A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 68293