HORNÍČEK, P. Vstřikovací systémy užitkových automobilů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.

Dundálek, Radim

Předložená bakalářská práce pana Petra Horníčka je rešeršního charakteru a pojednává o vstřikovacích systémech použitých v užitkových automobilech. Práce je členěna vcelku přehledně a jednotlivé kapitoly na sebe navazují. V některých částech textu se však objevují nepřesnosti a težkopádné formulace, které jen dokumentují, že autor začal na své závěrečné práci pracovat až v závěru semestru. V práci rovněž chybí větší množství nových infomací a obrázků, které by doposud nebyly hojně publikovány. S tím souvisí rovněž výtka směřující k absenci cizojazyčných zdrojů v seznamu použité literatury - uveden pouze jeden. Student přes výše uvedené výtky splnil zadání a proto práci doporučuji k obhajobě.

Splnění požadavků a cílů zadání D
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod D
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry E
Grafická, stylistická úprava a pravopis E
Práce s literaturou včetně citací D
Samostatnost studenta při zpracování tématu C

Prokop, Aleš

Práce je rešeršní studií užití jednotlivých typů vstřikovacích systémů užitkových automobilů. V úvodu se autor věnuje popisu palivové soustavy, jakožto celku, poté jsou rozebrány jednotlivé části, jako například palivové filtry, dopravní čerpadlo, vstřikovací čerpadlo, či vstřikovač. Další část se věnuje popisu jednotlivých vstřikovacích systémů, jak z hlediska principu funkce, tak i provozních parametrů. Práce je doplněna o vypracování přehledu užití jednotlivých typů vstřikovacích systémů u předních světových výrobců užitkových automobilů. Nechybí zde také zamyšlení nad budoucností této problematiky. Práce nepostrádá formální a logickou stavbu, obsahuje však drobné pravopisné chyby. Za nedostatečnou bych označil základnu zdrojů, ze kterých bylo čerpáno, práce obsahuje pouze minimum nových informací, jež by ji odlišily od jakékoliv publikace na toto téma. Také text v některých pasážích budí dojem neodborného povědomí o problematice. Práci i přes tyto výhrady doporučuji k obhajobě.

Splnění požadavků a cílů zadání D
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod E
Vlastní přínos a originalita E