GROSS, A. Aerodynamické tunely pro automobily [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.

Čavoj, Ondřej

Bakalářská práce v úvodní části dobře popisuje aerodynamické tunely z obecného hlediska. V oblastech zaměřených na specifika tunelů pro automobily je ale příliš stručná a zanedbává některé významné parametry i vybavení (zcela schází význam tlakového spádu v testovací sekci nebo turbulentní intenzity, stejně jako bližší popis odsávání mezní vrstvy nebo metod ustavení modelu atd.). Menší nedostatky se nachází ve formálních náležitostech (chyby v anglickém abstraktu, nadbytečné položky v obsahu i seznamu použité literatury) a drobných faktických nepřesnostech. Za největší problém práce považuji stylistickou stránku textu a grafickou úpravu. Především čtvrtá kapitola je plná obratů jako z propagačních materiálů (např. nadpis kapitoly 4.1.2, první věta kapitoly 4.2.1 a mnohé další), obrázky jsou zde zpravidla malé nebo nicneříkající. Na několika místech jsou nadpisy umístěny na konec stránky a text začíná až na straně další. V neposlední řadě je v hodnocení zohledněn fakt, že i přes dobrou dostupnost odborné literatury ji autor převážně ignoroval a čerpal z řady populárních zdrojů.

Splnění požadavků a cílů zadání D
Grafická, stylistická úprava a pravopis E
Práce s literaturou včetně citací D

Vančura, Jan

Pan Arnold Gross zpracoval bakalářskou práci na téma Aerodynamické tunely pro automobily. Práce je dělena do čtyřech hlavních kapitol odpovídající svým názvem vytyčeným cílům zadání. V první části se autor věnuje základnímu rozdělení aerodynamických tunelů a popisu sekcí, ze které jsou sestaveny. Tato část je zpracována poměrně detailně, což nelze říci o navazujících kapitolách. Především pak v kapitole „Příklady specifického vybavení tunelů pro automobily“ jsou v podstatě popsány pouze pohyblivá vozovka a systém PIV. Systém chlazení proudícího vzduchu logicky spadá do kapitoly předchozí. Chybí zde především systémy měření sil působících na vozidlo, měření čelní plochy, rychlosti proudu vzduchu resp. dynamického tlaku na dýze, jeho profilu, hluku a další nezbytné okrajové podmínky experimentů prováděných v aerodynamickém tunelu. Vzhledem k tomu že se jedná o práci rešeršního charakteru, nebylo možné hodnotit kategorie Vlastní přínos a originalita a Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii. V kategorii Grafická, stylistická úprava a pravopis hodnotím pouze grafickou úpravu z důvodu mé neznalosti gramatiky slovenského jazyka, ve kterém je práce napsána. Práci doporučuji k obhajobě.

eVSKP id 71304