VEVERKA, J. Desintegrace flotačně zahuštěného kalu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.

Houdková, Lucie

Úkolem diplomanta bylo na základě literární rešerše navrhnout podmínky experimentu. Přes několikeré upozornění diplomant nevyhledal v literatuře potřebné údaje (případně hledal dodatečně až při zpracování naměřených dat), rovněž neprovedl rešerši v databázi zahraničních časopisů, jak mu bylo uloženo. Diplomant nevěnoval práci potřebný čas, což se negativně projevilo na rozsahu experimentální činnosti. Diplomant měl rovněž problém s interpretací získaných výsledků a využitím experimentálních dat pro následný výpočet energetické a materiálové bilance. Celkově na mě dvouletý přístup diplomanta k řešení diplomové práce nepůsobil příliš „inženýrsky“, a proto hodnotím známkou E.

Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry F
Logické uspořádání práce a formální náležitosti E
Grafická, stylistická úprava a pravopis E
Práce s literaturou včetně citací E
Samostatnost studenta při zpracování tématu F

Jecha, David

Diplomová práce na téma desintegrace flotačně zahuštěného kalu byla vypracována v souladu se zadáním diplomové práce. Z vytyčených cílů nebyl dopodrobna popsán návrh experimentů a to především zvolené okrajové podmínky experimentu a zvolené technické parametry jednotlivých pokusů. V úvodní části se autor na dobré úrovni popisuje čistírnu odpadních vod a dílčí procesy na ČOV. Ale popis procesu tlakovzdušné flotace nebyl nalezen, i když je jedním ze stanovených procesů, kterými se měl autor seznámit. V teoretické části autor neprovedl žádnou rešeršní práci jak je daná problematika řešena na jiných výzkumných pracovištích. Při návrhu experimentu bych očekával, že autor využije numerických metod, aby ověřil správnost svých rozhodnutí, jak by měl vypadat plán experimentu. S ohledem na to, že se jedná o diplomovou práci je rozsah provedených experimentů malý (byly provedeny tři experimenty). Z toho vyplývá, že naměřená data nejsou využitelná pro další vědeckou ani průmyslovou oblast. Autor neprovedl v závěru práce žádné srovnání svých dosažených výsledků s jinými zdroji. Po grafické a stylistické úpravě je práce na obvyklé úrovni až na nízké rozlišení několika obrázků. Přes tyto nedostatky doporučuji tuto práci k obhajobě.

Splnění požadavků a cílů zadání D
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod E
Vlastní přínos a originalita D