BUŽEK, M. Vybavení 3 osého CNC stroje upínacími čelistmi [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.

Zemčík, Oskar

Autor zpracoval, navrh a aplikoval přídavné automatické zařízení umístěné na vřeteníku CNC frézky. Rovněž navrhl paletu pro obráběné díly a hydraulický upínač. Pro jím navržený systém pak sestavil odpovídající řídíci program. Jako srovnání autor použil aplikaci průmyslového robotického ramena. V rámci úvodu si nejsem jist, zda je možné na základě odporu k automatizaci v jedné firmě generalizovat pro celou Českou republiku. Poněkud zmatečně rovněž působí označení názvu obráběné součásti, v rámci technologického postupu v tabulce 4.1 jako ozubené kolo. Dojem rovněž kazí například náčrt na obr 11 kde nejsou zobrazeny osy a jsou v řezu znázorněny i díly které se kreslí v pohledu. Samotná práce je na bakalářskou práci poměrně rozsáhlá a obsahuje mnoho zájmových oblastí, kde autor vyvíjel činnost, od konstrukce, přes technologii, po ekonomické zhodnocení. I přes relativní složitost a drobné chyby hodnotím proto práci autora pozitivně. Autor pracoval aktivně a samostatně a pro vypracování využil znalostí získaných při studiu. Práce obsahuje všechny požadované části. Práci hodnotím kladně a doporučuji k obhajobě.

Slaný, Martin

Práce se zabývá velmi aktuální problematikou, zaměřenou na možnosti implementace automatizace do malosériové výroby. Autor se v práci zabývá podrobnějším rozborem stávajícího stavu nulové automatizace v provozu a navrhuje vlastní konstrukční řešení pro zkrácení zejména upínacích a manipulačních času. Ke konstrukčnímu řešení bych neměl výhrady. Postrádám zde však zmínku o zpětné vazbě manipulačního mechanismu, která by zajišťovala nejen zjištění vhodného upnutí dílce v čelistech (zohledněno v práci), ale zejména pak správnost polohy, pozice a usazení obrobku v hydraulickém svěráku. Závěry uvedené v technicko – ekonomickém hodnocení a v kapitole „závěry“ jsou logické, podložené a vyplývají z řešení práce. Odhadnuté cenové náklady na realizaci manipulačního mechanismu lze povařovat za reálné s ohledem na využití vlastních zdrojů. Práci hodnotím jako velmi zdařilou a konstatuji, že splňuje všechny požadavky kladené na vysokoškolské závěrečné práce a doporučuji ji k obhajobě s doporučenou známkou A – Výborně.

eVSKP id 72787