KUČO, S. Posuvná a zvedací plošina [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.

Škopán, Miroslav

Diplomant ve své práci předkládá původní návrh konstrukčního řešení posuvné zvedací plošiny jako jevištního zařízení pro vystoupení hudební skupiny. Celkově je práce členěna logicky a přehledně. Zejména je věnována pozornost stanovení silových účinků v konstrukci a pohybových mechanismech v jednotlivých polohách zařízení. Součástí práce je i částečná výkresová dokumentace, zahrnující sestavu navrženého zařízení a podsestavy hlavních dílů (pojižděcího vozíku, plošiny, výložníku, dráhy kolejiště). Z hlediska obtížnosti práce se jedná o řešení velmi náročného úkolu, který vyžadoval od diplomanta tvůrčí přístup a hluboké znalosti studovaného oboru. Dále je nutno ocenit i tu skutečnost, že výsledky práce diplomanta jsou realizovány a budou využity na koncertním turné známé hudební skupiny. I přesto, že je práce je zpracována pečlivě, tak se v ní autor dopustil některých nepřesností i formálních chyb: - drobné přepisy a gramatické chyby, - řada nepřesných technických formulací, - nevhodný text úvodu, - navržená plošina není posuzována s platnou ČSN 918112 – „Jevištní technologická zařízení – Bezpečnostně technické požadavky“ ani s jinou zahraniční normou (např. DIN 56950). Toto lze s ohledem na typ zařízení považovat za důležitý nedostatek. Zmíněné normy nejsou uvedeny ani v přehledu zdrojů, - s ohledem na to, že se jedná o rozlehlou příhradovou konstrukci dynamicky namáhanou, bylo by zde vhodné provést i kompletní dynamickou analýzu včetně zjištění vlastních hodnot a vektorů. Toto je však již nad rámec daný obvyklým rozsahem diplomové práce, - výkresová dokumentace není opatřena rohovými razítky školy, ale firmy, která se výrobou navrhovaného zařízení zabývá, - na výkresové dokumentaci jsou drobné nedostatky – zejména velké množství chybějících os, nevhodně šrafované řezy apod. Předložená práce je původní a splňuje požadavky zadání. Má i přes výše uvedené drobné výhrady celkově nadprůměrnou úroveň, úroveň výkresové dokumentace je však výrazně nižší, než textové části. Diplomant ve své práci prokázal velmi dobrou znalost studovaného oboru a schopnost budoucí samostatné konstruktérské práce. Práci doporučuji k obhajobě.

Suchomel, Petr

Pan Kučo v průběhu přípravy, návrhu, a zpracování detailní dokumentace vykazoval téměř absolutní soběstačnost a jeho práce byla velice komplexní. Výpočty, které sám prováděl, byly vždy předloženy a verifikovány autorizovaným statikem, který na základě připravených materiálů provedl finální výpočet. Tyto podklady byly předávány přesně a v čas. Mojí snahou bylo aby student dohlížel na výrobu, ohajoval revize a tím měl nenahraditelnou zpětnou vazbu z výroby a montáže což se jednoznačně podařilo. Do diplomové práce nebylo možné publikovat veškeré výpočty, vývoj návrhů konstrukčních detailů, prováděných změn, jednání se skupinou, jednání s producentem… toto bych ocenil samostatně a s čistým svědomím na A+, tato práce je skryta za výsledkem celého díla a zůstává mnohdy neoceněna. Poznámka na závěr: myslím že VUT opět dokázalo připravit studenta na nelehký úkol, který s bravurou zvládnul. Výsledek jeho práce je oceňován desetitisícovým davem fanoušků skupiny Lucie, odbornou veřejností ale i skupinou samotnou.

eVSKP id 69165