DUŠEK, O. Výroba uzavřené matice objemovým tvářením [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.

Forejt, Milan

Diplomový projekt Bc.Otakara Duška je zaměřen na návrh technologie výroby uzavřené matice objemovým tvářením, což správně vyhodnotil při rozboru výrobních možností. Diplomant navrhl variantní řešení postupu výroby se zaměřením na vyvážení mechanických vlastnosti při zpevnění oceli 11 320 5R v dílčích objemech. Pro vybranou variantu vypracoval předmětný technologický projekt. Středně obtížné zadání řešil cestou kombinovaného objemového tváření na postupovém víceoperačním automatu. Při řešení se přidržel osvědčených vzorů avšak s aplikací materiálového modelu s°vlivem rychlostí deformace dle Johnson Cook konstitutivní rovnice. Prokázal schopnost aplikace poznatků ze studia doplněných výstupy z materiálového výzkumu na ÚST, odboru tváření kovů. Při návrhu složené průtlačnice ve 3. (4.) operaci využil i programu pro optimalizaci geometrických parametrů. Diplomový projekt je vypracován přehledně na dobré formální a grafické úrovni i když s množstvím přejatých obrázků z osvědčených vzorů. Navržený postup výroby je technicky přijatelný.

Dohnal, Ivo

Předložená diplomová práce pana Otakara Duška je na velice dobré úrovni. Autor se vyvaroval častých a stylistických chyb. Po formální stránce nelze autorovi nic vytknout, snad jen že se dopustil místy občasných překlepů, například v označení jednotek plochy, rychlosti nebo přetvárné práce. I přes tyto drobné nedostatky, je nutno zmínit, že autor využil všech dostupných zdrojů, které měl k dispozici. Využíval jak programu OPTIM97 pro výpočet zapouzdření lisovnice, tak výstupů z projektů zaměřených na mechanické chování ocelí za vyšších rychlostí deformace, které jsou dostupné na stránkách Ústavu strojírenské technologie FSI VUT v Brně, odboru tváření kovů a plastů. Tyto všechny poznatky vhodně aplikoval na problematiku ve své diplomové práci. Z výše uvedeného, diplomovou práci pana Otakara Duška doporučuji k obhajobě.

eVSKP id 71321