SIMEUNOVIČOVÁ, D. Rozvoj konkurenceschopnosti podniku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2014.

Zich, Robert

Autorka pracovala na práci samostatně s minimálním využitím možnosti konzultací. Prokázala schopnost samostatně řešit komplexní problém. Nedostatky práce jsou spíše v nedotaženosti části návrhů, než v logice práce jako takové Otázky: Jakým způsobem byste ekonomicky podložila význam zřízení nové pobočky pro posílení konkurenceschopnosti školky? Jak by mělo být zajištěno řízení obou poboček? Měly by fungovat zcela odděleně, nebo by měly být koordinovány? Existuje podle Vašeho názoru prostor pro rozvoj „vzdělávacích“ aktivit školky, jako například specifické zaměření apod.?

Splnění stanovených cílů C Cíle práce byly naplněny na odpovídající úrovni.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Pro zpracování jsou využity standardní postupy analýz, které jsou poměrně dobře aplikovány v kontextu dané oblasti aktivit podniku.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D Závěry analýzy jsou formulovány primárně ve fromě SWOT analýzy, která je zaměřena spíše na celkový směr rozvoje školky. Hodnocení konkurenceschopnosti mohlo být na závěry analýzy lépe navázáno.
Praktická využitelnost výsledků D Předložené návrhy jsou zpracovány ve dvou směrech. První se zaměřuje na dílčí úpravy v rámci hodnotového řetězce školky, které by měly vést k určitému posílení podniku. Druhá část obsahuje poměrně zásadní rozhodnutí týkající se nové pobočky školky. Vzhledem k rozsahu a potenciálnímu významu zejména této druhé části návrhu by praktická realizace vyžadovala výraznější rozpracování.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Za formální nedostatek lze označit horší kvalitu některých vkládaných obrázků.
Práce s informačními zdroji, včetně citací B Práce s citacemi je na odpovídající úrovni bez závažných nedostatků.

Heželyová, Daniela

Autorka postupuje pri písaní práce systematicky, práca je dobre štruktúrovaná na teoretickú, analytickú a návrhovú časť a obsahuje mnoho prehľadných tabuliek. Drobným nedostatkom je niekoľko gramatických chýb a preklepov, ktoré znižujú úroveň práce. Autorka dobre pracuje s informačnými zdrojmi – v práci využíva domácu i zahraničnú knižnú literatúru, odborné články z internetu, štatistiky, zbierku zákonov aj osobné rozhovory. Cieľom práce je navrhnutie opatrení na posilnenie konkurencieschopnosti súkromnej materskej školy. Hlavným návrhom je otvorenie novej pobočky škôlky a čiastkovými cieľmi sú rozšírenie ponúkaných služieb a zvýšenie propagácie. K navrhnutým opatreniam dospela autorka na základne dôkladnej analýzy daného odvetvia prostredníctvom SWOT analýzy, analýzy odborového prostredia, analýzy 7S, analýzy marketingového mixu a analýzy hodnotového reťazca. Navrhnuté riešenia sú uplatniteľné v praxi, avšak vyjadrujem pochybnosť ohľadom reálnosti otvorenia 2. pobočky škôlky do roku 2015 vzhľadom na finančnú náročnosť takejto operácie. Práca zahŕňa niekoľko kreatívnych návrhov napr. zavedenie tematických a športových dní, i víkendových výletov. Získavať spätnú väzbu od rodičov rovnako považujem za významné – mali by však rodičia záujem zúčastniť sa každý mesiac rodičovského združenia? Vzhľadom na uvedné hodnotenie, odporúčam pripustiť autorku Danielu Simeunovičovú k obhajobe a za diplomovú prácu jej udeľujem celkové hodnotenie B.

Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji A

eVSKP id 70543