KUBALÍK, F. Lokalizace geografické pozice útočníka v internetu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2014.

Verner, Lukáš

Student zadání splnil bez výhrad. Vzhledem k tomu, že práci nemusel obhajovat v rámci semestrálního projektu, většinu času věnoval vývoji aplikace. Na psaní diplomové práce pak, neměl dostatek času. Proto je úroveň práce na nižší úrovni. Konzultace navštěvoval pravidelně, ve vývoji aplikace jej však bylo nutné často navádět správným směrem. Výsledná aplikace je však na výborné úrovni.

85

Komosný, Dan

K práci mám tyto připomínky: 1) Student často používá nevhodné subjektivní pojmy.  Příkladem je věta, že databáze jsou velice náročné na správu. Z toho následně vyvozuje, že většina z nich je komerčních. Student  nedokládá a ani neuvádí odkazy na literaturu, v čem jsou náročné a kolik databází je komerčních. 2) Student uvádí popis dvou zvolených geolokačních databází. Popis jedné z nich je však zmatečný. U popisované databáze GeoIP není zmíněno, o jakou konkrétní databázi se jedná, jelikož GeoIP je obecný název pro produkty společnosti MaxMind. Přitom tyto databáze se od sebe liší přesností záznamů o polohách IP stanic, ale i množstvím poskytovaných informací. Uvedený odkaz je také zavádějící. Po jeho prostudování jsem došel k názoru, že se nejedná o databázi, ale jen o vyhledávací nástroj. Nezjistil jsem však, která databáze je tímto nástrojem využívána. 3) Lokace pomocí Wifi sítí je obecná technika, nelze ji vztahovat pouze na řešení firmy Google. 4) U popisu metody GeoPing student tvrdí, že je nejstarší. Toto tvrzení však není nijak podloženo. Osobně si myslím, že další metoda, nazvaná ShortestPing, by mohla být straší, protože je podstatně jednodušší. 5) Popis metody TBG je příliš strohý. Student uvádí, že princip metody je zobrazen na obrázku. Symboly na obrázku však nejsou popsány. Obávám se, že bez dalšího popisu nelze princip metody pochopit. Použití obrázku budí dojem jeho vytržení z jiného textu, ovšem bez studia jeho popisu. 6) Student zhotovil několik aplikací. Popis jedné aplikace však vynechal, protože ho nepovažoval za důležitý. Vynechání popisu zdůvodnil tím, že program slouží pro zpracování diplomové práce. Podle mého názoru by měl být tento program popsán, protože je výstupem práce studenta. 7) Název práce je „Lokalizace geografické pozice útočníka v internetu”. V práci se však student nevěnuje útokům v internetu a tomu, jak identifikovat útočníka. Činnost zhotovené metody Octant jsem ověřil. Program pracoval bez závad. Zadání bylo plně splněno. Odborná úroveň práce je na uspokojivé úrovni. Interpretace výsledků je na dobré úrovni. Formální zpracování práce je na dobré úrovni.

70

eVSKP id 69967