ŤAPUCHA, A. Návrh a realizace vývojové desky pro platformu Beagleboard [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2014.

Krajsa, Ondřej

Cílem zadané diplomové práce bylo navrhnout rozšiřující desku pro vývojový kit BeagleBoard s různými periferiemi a vytvořit k nim příklady ovládání v jazyku C/C++. Tato práce byla zadána jako diplomová jen z důvodu použité platformy, kdy např. oproti platformě Arduino není dostupné takové množství řešených zapojení a příkladů. Během prvního semestru studen pracoval relativně dobře, pak ale jeho snaha poněkud upadla. Vytvořená deska pak není plně funkční ani řádně otestovaná. Zejména z tohoto důvodu práci hodnotím jako uspokojivou.

68

Hanák, Pavel

Andrej Ťapucha měl vytvořit rozšiřující desku pro BeagleBoard xM s několika základními periferiemi dle zadání. Přestože si návrh nejdříve rozdělil na několik menších destiček, nakonec se mu nepodařilo zprovoznit A/D převodník AMC7823, což přiznává v závěru. Tento obvod jsem navíc nenašel v žádných přiložených schématech, ani jsem nenašel žádnou jeho samostatnou desku, která je zmíněna na straně 32. Není proto jasné, jestli student desku pro A/D převodník skutečně navrhnul. Součástí zadání dále bylo vytvoření demostračních příkladů v jazyce C. Práce sice obsahuje zdrojové kódy, ale ty většinou mají jen několik řádků a jejich funkcionalita tedy není příliš propracovaná. Nejsem si proto jistý, jestli tyto příklady naplnily očekávání vedoucího práce. Příklady ovládání A/D a D/A převodníku pak chybí úplně. Je tedy zřejmé, že (nejnáročnější) část zadání nebyla splněna. Studentova úroveň technického vyjadřování není příliš dobrá a často používá nepřesné či matoucí pojmy. Text práce obsahuje velké množství překlepů (např. "poslinil" na straně 44), typografických chyb ("log 0" bez tez tečky v celé práci) a některé věty nedávají smysl. Většina obrázků je názorná, výhradu však mám ke schématům, ve kterých chybí nebo nejsou čitelné popisky součástek (strany 58 a 61).

66

eVSKP id 73867