BRÁZDA, L. Využití virtuálních lokálních sítí pro efektivní a pružný návrh datových sítí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2014.

Novotný, Vít

Úkolem diplomanta bylo prostudovat problematiku technologie virtuálních lokálních sítí (VLAN), seznámit se s možnostmi tvorby sítí VLAN, rozebrat možnosti jejich využití v prostředí laboratoří na UTKO a navrhnout laboratorní úlohu. Student přistupoval k plnění cílů práce aktivně a samostatně, nastudoval teorii a posléze v laboratoři s několika různými přepínači sestavil experimentální pracoviště, na kterém získával praktické zkušenosti, jež zúročil v návrhu laboratorní úlohy. To, co v práci postrádám, je právě ten rozbor možností nasazení vhodného typu VLAN do prostředí laboratoře síťových technologií na Ústavu telekomunikací. Odborná úroveň práce je v pořádku bez podstatných chyb. Po formální stránce je práce na dobré úrovni s minimem překlepů. Závěrem lze konstatovat, že diplomant úspěšně zvládl zadání, a tak doporučuji práci k obhajobě, a hodnotím známkou A/91 bodů

91

Burda, Karel

Cílem diplomové práce byl návrh využití sítí VLAN v laboratoři pro výuku síťových technologií a návrh laboratorní úlohy z této problematiky včetně návodu pro předmět Architektura sítí. V úvodních kapitolách diplomant vysvětluje teorii související se sítěmi LAN. Je zde popsán princip sítí VLAN a vysvětleny nejvíce používané protokoly. V této části oceňuji jednotnou terminologii, srozumitelný výklad a názorné obrázky. Ve druhé polovině práce autor popisuje praktické řešení. S výběrem dílčích úloh souhlasím, protože umožňují studentům si vyzkoušet nejvíce používané techniky. Návod laboratorní úlohy se nachází v příloze diplomové práce. Oceňuji jeho logickou strukturu, kompaktnost a názornost. Z formálního hlediska je práce zpracována velmi pečlivě. Z věcného hlediska lze autorovi vytknout pouze drobné chyby (např. záměnu komunitních a izolovaných VLAN na obrázku na str. 23). Celkově považuji cíle práce za splněné a to na výborné úrovni. Práci hodnotím 100 body, tj. známkou Výborně.

100

eVSKP id 73827