JASOVSKÝ, F. Realizace superpočítače pomocí grafické karty [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2014.

Mašek, Jan

Student pracoval průběžně, konzultoval zejména v rámci semestrálního projektu, později jen velmi málo. Cílem práce studenta bylo vytvořit algoritmus umělé inteligence pro data-mining v prostředí CUDA nebo OpenCL. Dále měl být algoritmus volán z prostředí jazyka JAVA. Zadání práce bylo splněno, nicméně mám k tomu několik výhrad. V práci nejsou dostatečně popsány současné práce podobného zaměření. Byla vytvořena CUDA verze jednovrstvé neuronové sítě, kde byla paralelizována pouze testovací část algoritmu. Vytvořený program je funkční pouze za určitých podmínek. Funguje pouze na jeden typ vstupních dat, ikdyž se předpokládá že by měl být nasazen pro zpracování libovolných dat. Odevzdaná verze programu je jen 32 bitová, což znesnadňuje jeho použití. Dále nebylo provedeno testování na dostatečně velkých databázích dat. Po formální stránce není práce úplně vhodně členěna a občas obsahuje nepřesnosti. Práci doporučuji k obhajobě a hodnotím je stupňem C/72 bodů.

72

Karásek, Jan

Téma práce je velmi zajímavé a aktuální. Práce celkem obsahuje pouhých 39 stran čistého textu, což je na hraně rozsahu pro diplomové práce. Práce je strukturována do 4 kapitol. V první kapitole jsou popsány možnosti využití GPU, přehled algoritmů umělé inteligence, který však mohl být mnohem rozsáhlejší. Druhá kapitola popisuje technologie CUDA a OpenCL. Chybí však jakékoliv tabulkové srovnání algoritmů i obou zmiňovaných technologií a vysvětlení, proč student zvolil konkrétně neuronové sítě a technologii CUDA a na základě jakých kritérií a parametrů tak učinil a označil je jako nejvhodnější pro praktickou část. Kapitola 3 obsahuje pouze 3 strany, které jsou věnovány samotné praktické implementaci. Kladně hodnotím rozsah a rozpracování kapitoly týkající se srovnání výpočtu GPU a CPU. V zadání práce je dále, že se máte seznámit s „algoritmy“, implementovat je a ověřit jejich funkčnost, práce ovšem popisuje pouze implementaci a ověření neuronových sítí. Po formální stránce je práce v pořádku, mám pouze výtku ke zpracování obrázků, které nejsou ve vektorovém formátu a při zvětšení jsou rozmazané. Práci navrhuji hodnotit stupněm „dobře/C“.

75

eVSKP id 73842