NĚMCOVÁ, M. Hluková mapa [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2014.

Rozman, Jiří

Úkolem studentky bylo seznámit se s fyzikálními základy akustiky volných prostorů i atmosférické akustiky a fyziologickými účinky hluku. Měla prostudovat odpovídající hygienické normy a metodiku měření hluku v městských aglomeracích. Zároveň se měla seznámit s geografickým informačním systémem ArcView a jeho programovým vybavením. Ve zvolené městské lokalitě měla provézt odpovídající měření hluku a výsledky zpracovat do hlukové mapy. Studenka se zadané problematice věnovala s plným nasazením. Předložená práce obsahuje všechna relevantní data nezbytná pro kvalitativní hodnocení hlukových poměrů v dané lokalitě. Po formální stránce úroveň práce nevybočuje z průměru. Výhrady mohou být ke kvalitě zkopírovaných blokových schémat. Vlastní hlukové mapy měly být v úrovních jednotlivých izolinií popsány odpovídajícími hladinami tlaku. Body měření měly být lépe vyznačeny. Zadání práce bylo splněno. Práci doporučuji k obhajobě a hodnotím : velmi dobře.

85

Potočňák, Tomáš

Cieľom predloženej práce bolo štúdium problematiky akustiky voľného priestranstva a metodiky merania hluku, ako aj následné vytvorenie hlukovej mapy v geografickom informačnom systéme ArcView. Študentka za týmto účelom spracovala literárnu rešerš obsiahnutú v prvých dvoch kapitolách. K obsahovej stránke tejto časti práce nemám žiadne vážne pripomienky, napriek tomu si myslím že by bolo vhodnejšie zoznam noriem (kapitola 2.1.1) zaradiť ako prílohu a nie ako hlavný text. Tretia kapitola práce popisuje geografický informačný systém ArcView a jeho možnosti. V tejto kapitole by som uvítal ukážku užívateľského rozhrania systému, popis jednotlivých modulov (ArcMap, ArcCatalog) a princíp ich spolupráce. Samotná realizácia hlukovej mapy je popísaná v kapitole štvrtej, spracovanie tejto časti práce je na dobrej úrovni. Diskusia dosiahnutých výsledkov je obsiahnutá v kapitole piatej. Táto kapitola by z môjho pohľadu mohla byť lepšie rozvrhnutá, konkrétne by som uvítal obšírnejší popis jednotlivých hlukových máp a ich vzájomné porovnanie uvádzať postupne. Po formálnej stránke je práca zaťažená drobnými chybami, ako aj chýbajúcimi citáciami niektorých vzorcov a číslovaním strán vymykajúcim sa norme. Aj napriek uvedeným nedostatkom bolo zadanie práce splnene a hodnotím predloženú prácu ako veľmi dobrú (84 b.).

84

eVSKP id 72845