JUREK, J. Automatické rozměření signálů EKG [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2014.

Vítek, Martin

Student nastudoval a v práci popsal problematiku rozměřování signálů EKG. Podrobněji se potom zaměřil na metodu autorů Laguna, Jané a Caminal. Tuto metodu v práci popsal a následně realizoval. Metodu otestoval na kompletní standardní databázi CSE. Výsledky následně srovnal s autory metody a řádně je diskutoval. Zadání bakalářské práce tak bylo splněno v plném rozsahu. Po formální stránce je práce na solidní úrovni. Vytknout musím zejména kratší rozsah práce, která od úvodu po závěr čítá jen 29 stran. Tabulka 6.2 je v práci rozpůlena na dvě strany a obrázky mají zhoršenou kvalitu. Kladně hodnotím rozsah praktické části práce a solidní seznam literatury čítající 22 zdrojů. Po odborné stránce vytýkám kratší teoretický rozbor problematiky. V ukázkách principu detekce QRS potom postrádám zobrazení prahové hodnoty. Nejlepší částí práce je kvalitní vyhodnocení výsledků, jejich diskuze a srovnání s jinými autory. Student nad rámec zadání práce navíc statisticky vyhodnotil i doby trvání základních intervalů EKG. I přes zmíněné nedostatky práci považuji za kvalitní a celkově ji hodnotím stupněm velmi dobře.

80

Janoušek, Oto

Předkládaná práce se zabývá rozměřením elektrokardiogramu pomocí již publikované metody, u níž autor optimalizoval některé parametry. Výsledky původní metody a optimalizované mutace autor srovnal na CSE databázi. Práce je dobře koncipovaná a je z ní patrné, že student zadanému tématu rozumí. Dosažené výsledky jsou korektní, ale jejich dokumentace by mohla být detailnější. Z prezentovaných výsledků je patrné, že student věnoval řešení hodně času, čemuž odpovídá i rozsáhlý statistický vzorek dat, nicméně samotná práce je útlá a stručná. Chybí v ní především ilustrace dílčích výsledků při detekci jednotlivých komponent elektrokardiogramů. Srozumitelnosti by také prospělo nahrazení dlouhých pasáží popisujících fungování algoritmu blokovými schématy. Kapitola 3.2, popisující vlnkovou transformaci je z mého hlediska v práci redundantní. Uvedené nedostatky vyvažuje vlastní přínos práce, kvalitní literární rešerše a formální úprava práce, proto ji doporučuji k obhajobě.

83

eVSKP id 72825