PAVLÍČEK, R. Vivaldiho anténa napájená vlnovodem integrovaným do substrátu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2014.

Mikulášek, Tomáš

Cílem bakalářské práce bylo navrhnout a ověřit vlastnosti Vivaldiho antény napájené vlnovodem integrovaným do substrátu. Bakalářská práce byla po loňském neúspěšném obhájení vrácena studentovi k přepracování. Z mého pohledu student svůj přístup k řešení úkolu nezměnil. Konzultace během semestru využil jedenkrát, jeho aktivita se opět zvyšovala s přibližujícím se termínem odevzdání. I když zadání práce bylo bezesporu splněno, musím podotknout, že své řešení student nijak výrazně neobohatil, pouze lépe interpretoval praktickou část práce. Naopak s úvodními kapitolami (Kapitola 1 a 2) si student nedal příliš mnoho práce. Kapitoly obsahují neúplné a nepřesné informace, většina jejich obsahu je beze změny vykopírována z níže uvedených zdrojů, na které se student navíc vůbec neodkazuje – Kap. Úvod, část ods. 1 z [1]; Kap. 1.3, ods. 1 a 2 z [2]; Kap. 2 ods. 1 z [1]; Kap. 2.1 a 2.2 z [3]; část Kap 2.3 a celá Kap. 2.4 a 2.5 z [1]. Reference [1] a [2] nejsou uvedeny v seznamu použité literatury. V bakalářské práci jsou patrné další nedostatky, které snižují její kvalitu (mnoho překlepů, špatné číslování vzorců, neúplné popisky tabulek a obrázků, spousta typografických chyb). Vzhledem k porušení autorských práv, pasivnímu přístupu studenta k řešení práce a vykazování neznalosti základní teorie během konzultací hodnotím bakalářskou práci nedostatečně. [1] SEDLÁČEK, P. Štěrbinová anténní řada na bázi vlnovodu integrovaného do substrátu. Diplomová práce. Brno: FEKT VUT v Brně, 2012. [2] PÍTRA, K. Antény pro pásmo milimetrových vln. Diplomová práce. Brno: FEKT VUT v Brně, 2010. [3] NOVÁČEK, Z. Elektromagnetické vlny, antény a vedení. Elektronické skriptum. Brno: FEKT VUT v Brně, 2006.

F
35

Puskely, Jan

Předkládaná bakalářská práce pojednává o návrhu planární Vivaldiho antény pomocí technologie SIW. V úvodní kapitole věnované planárním anténám se autor zmiňuje pouze o obdélníkových flíčkových anténách a opomíjí i jiné planární struktury a možností jejich napájení. Postrádám zde analytické návrhové vztahy pro zmíněnou flíčkovou anténu. V části věnované Vivaldiho anténě, která je hlavním cílem práce, mi chybí rozbor jednotlivých typů Vivaldiho antén. Při obecném popisu vlastnosti antén se autor zmiňuje pouze o směrovosti antén a opomíjí popsat i další parametry antén. Značení návrhových vztahů pro Vivaldiho anténu začíná od čísla 17. Kam se podělo předchozích 16 vztahů? V části věnované SIW vlnovodům mám výtky k formálním věcem. Kapitola "Dielektrické ztráty" by měla být podkapitolou a nebo části kapitoly "Dielektrické vlnovody", která mi zde chybí. Dále nerozumím tomu, proč jsou ztrátové mechanizmy SIWu v kapitole "Dielektrické ztráty" a ne v kapitole věnované SIW vlnovodům. V části věnované buzení SIW vlnovodů autor popisuje pouze přechody na koplanární vedení a opomíjí přechody i na jiné vedení (např. mikropáskové). V práci mi chybí srovnání výhod a nevýhod jednotlivých typů přechodů koplanárního vedení na SIW strukturu. V části "Návrh Vivaldiho antény" autor provedl finální návrh antény a parametrickou analýzu vlivu rozměrů na její impedanční a vyzařovací vlastnosti. Stále nemohu přijít na systém značení rovnic. Značení tabulek je také chybné. Poslední kapitola se věnuje experimentální práci. Autor zde prezentuje přizpůsobení dané antény a její směrové diagramy. Kdyby autor napsal část věnovanou vlastnostem antén pořádně, věděl by, že anténa má i jiné parametry, jejichž zhodnocení zde postrádám. Po formální stránce je práce na nízké úrovni, po odborné stránce je to o něco lepší. Nicméně jsem toho názoru, že autor práci psal bez hlubšího pochopení dané problematiky. Doporučuji k obhajobě.

60

eVSKP id 74176